چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع رژیم اسرائیل می‌گوید، هر تصمیم از سوی تل‌آویو برای آغاز حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بسیار دور از نظر است.

اسرائیل

به گزارش پرس تی وی، ایهود بارک، روز چهارشنبه (۲۸ دی، ۱۸ ژانویه) در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: ما هیچ تصمیمی برای گام جلو نهادن نداریم. ما هیچ تصمیم یا تاریخی برای انجام چنین کاری در نظر نگرفته‌ایم. همه این چیزها بسیار دور از نظر است.

باراک گفت، اسرائیل معتقد نیست ایران هنوز تصمیمی برای تولید واقعی کلاهک‌های هسته‌ای گرفته باشد.

مئر داگان، رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) نوامبر سال گذشته میلادی در یک مصاحبه تلویزیونی ادعا کرد، در صورت حمله نظامی رژیم تل‌آویو به ایران، جمهوری اسلامی، جنبش حزب الله لبنان و جنبش حماس با حملات گسترده موشکی به اسرائیل پاسخ خواهند داد.

وی افزود، سوریه نیز در این سناریو به ایران خواهد پیوست.

داگان تصریح کرد چنین جنگی تلفات جانی سنگینی به همراه خواهد داشت و زندگی را در اسرائیل فلج می‌کند.

دولت‌های غربی به همراه رژیم اسرائیل با ادعای نظامی بودن برنامه ‌هسته‌ای ایران، همواره تهران را با گزینه حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

این درحالی است که تهران همواره بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تاکید می‌کند و می‌گوید به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

این در حالی است که همه کشورهای جهان می‌دانند که رژیم اسرائیل بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. افزون بر آن، رژیم تل‌آویو به بازرسان آژانس اجازه دیدار از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد و از امضای توافق‌نامه‌های بین المللی هسته‌ای خودداری می‌کند.

اگر چه آژانس بین المللی انرژی اتمی بازرسان زیادی را برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران به این کشور اعزام کرده، اما هرگز مدرکی دال بر انحراف در برنامه هسته‌ای تهران نیافته و ادعاهای آمریکا و اسرائیل را تایید نکرده است.

کد خبر 157718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز