چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک‌ها جزئیات تسهیلات خرید و ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها به همراه مدارک لازم برای این گروه را اعلام کردند که براساس آن اعضای هیئت علمی شاغل رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی با معرفی ریاست دانشگاه می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مسکن

به گزارش مهر، تسهیلات ساخت مسکن حداکثر تا 80 درصد هزینه ساخت و تا سقف 450 میلیون ریال تعیین شده است. این تسهیلات پس از اتمام دوره مشارکت حداکثر تا سقف 450 میلیون ریال قابل تقسیط است. حداکثر مدت مشارکت در ساخت 2 سال خواهد بود.

برای دریافت این تسهیلات، سند مالکیت مربوط به ملک احداثی باید به نام متقاضی، ششدانگ، سهل البیع، بلد معارض باشد و قابلیت ترهین را دارا بوده و پروانه ساختمان هم معتبر باشد. وضعیت ملک محل احداث و پیش بینی هزینه (شامل هزینه های انجام شده و باقیمانده) توسط کارشناس بانک ارزیابی خواهد شد.

همچنین بانک های عامل شرایط تسهیلات خرید مسکن را هم برای اعضای هیئت علمی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت اعلام کرده است.

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ویژه اعضای هیئت علمی عبارتند از:


1 -معرفی نامه از ریاست دانشگاه
2- تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی
3-آخرین حکم کارگزینی
4- آخرین فیش حقوقی
5- درخواست کتبی متقاضی
6- اسناد مالکیت و پروانه ساختمانی در خصوص استفاده از تسهیلات ساخت مسکن
7-مبایعه نامه و تصویر سند مالکیت و پایان کار در خصوص استفاده از تسهیلات خرید مسکن
8- آخرین قبوض پرداخت شده آب، برق، گاز، تلفن ملک مورد نظر ساخت یا خرید
9- آدرس کروکی ملک مورد ساخت یا خرید
10-رضایت کتبی فروشنده مبنی بر اجازه بازدید از ملک در مورد تسهیلات خرید مسکن
کلیه مدارک (کپی) باید 2 نسخه تهیه و به شعبه بانک تحویل شود و همچنین کلیه هزینه های مرتبط (ارزیابی و ترهین ملک و بیمه ملک و ... ) بر عهده مشتری است.

سقف تسهیلات خرید مسکن 350 میلیون ریال با مدت بازپرداخت حداکثر 13 سال در قبال ترهین ملک مورد خرید خواهد بود. ترهین ملکی که در رهن بانک دیگر است، امکان پذیر نبوده و سند ملک مورد نظر باید ششدانگ و آزاد باشد. پس از اخذ مدارک نسبت به ارزیابی ملک مورد نظر توسط کارشناس بانک اقدام خواهد شد.

نرخ تسهیلات مشارکت در ساخت 21 درصد در سال و نرخ تسهیلات فروش اقساطی خرید 14 درصد است. تسهیلات اعطایی تحت هیچ شرایطی قابل انتقال به غیر نیست.

پرداخت تسهیلات با اشخاصی که پیش از این تسهیلات ویژه مسکن اعضای هیئت علمی (ساخت یا خرید) استفاده کرده اند، مجاز نیست.

اعضای هیئت علمی شاغل رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی با معرفی ریاست دانشگاه می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

 

کد خبر 158223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز