جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

شهردار تهران مبارزه با فقر و فساد را اساس اصلاحات در کشور خواند و گفت: مبارزه با این معضلات در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا دیروز محمدباقر قالیباف در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه دیروز تهران، با تقدیر از حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن، مبارزه با فقر و فساد را از اولویتهای شهرداری دانست و بر اصلاح قوانین، ‌سیستمهای مالی، ‌اجرایی و تربیت و آموزش نیروی انسانی برای رسیدن به این هدف تاکید کرد.

وی کاهش تبعیض بین مناطق شمالی و جنوب شهر را از دیگر اقدامات شهرداری برای جلوگیری از توسعه فقر بیان و تصریح کرد: فاصله شمال و جنوب، واقعیتی تلخ در تهران است که شهرداری توجه به این امر را برای کاهش فاصله، در تمام طرحها و برنامه‌ریزیها، در دستور کار قرار داده و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را با تأکید بر مناطق جنوبی آغاز کرده است.

شهردار تهران همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری برای فقرزدایی، گفت: دولت خدمتگزار در حال تلاش برای ایجاد اشتغال به عنوان اولین دغدغه مردم بوده و ما نیز به سهم خود در شهرداری تلاش می‌کنیم تا زمان رسیدن به نقطه مطلوب، از مردم ضعیف، فقیر و نیازمند تهران با حفظ کرامت آنها غافل نشده و کمک کنیم.

وی با اشاره به این که از عید غدیر سال گذشته تا کنون، بخشی از گروههای آسیب‌پذیر با همکاری دستگاههای ذیربط مورد توجه قرار گرفته و به آنان کمک شده است، اظهار کرد: همچنین بخشی از زنان سرپرست خانوار نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند و امیدواریم با تلاش دولت، مشکلات آنها، ریشه‌ای حل شود.

قالیباف در ادامه، تحقق برنامه‌های چشم‌انداز 20 ساله را از اهداف مهم شورا و شهرداری تهران بیان و اذعان کرد: طرح جامع و تفصیلی تهران تهیه شد تا بر اساس آن از نارسایی‌ها، مشکلات و مفاسد اداری جلوگیری شود؛ این طرح هم اکنون مراحل نهایی را طی کرده و در کمتر از 2 ماه آینده در شورای عالی شهرسازی به تصویب خواهد رسید.

وی توجه به هویت اسلامی‌ایرانی را از دغدغه‌ها و برنامه‌های شهرداری دانست و با بیان این که این مسئله با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، در دستور کار قرار دارد، افزود: توجه به هویت اسلامی‌با رویکرد محله‌محوری و با توجه به کانون مساجد و تفکر مسجدی، در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی در دستور کار است.

شهردار تهران با تأکید بر ارتباط مسؤولان با مردم، ادامه داد: در این زمینه کلیه شهرداران مناطق موظف شده‌اند روزهای دوشنبه‌، بدون انجام هر کار دیگری به‌صورت چهره به چهره پاسخگوی مردم باشند و به‌علاوه به صورت سیستمی‌نیز تلفن 137 برای ارائه خدمات به مردم و رفع مشکلات آنها و سامانه 1888 به منظور رسیدگی به شکایات آنها با نظارت مستقیم شهردار راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی مسایل به صورت چرخه‌ای، بدون توجه به فرهنگ جهادی و بسیجی، گرفتار بروکراسی‌ها می‌شود، در حالی‌که با این فرهنگ می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد؛ توجه به این موضوع نیز در شهرداری از مهمترین موضوعات است.

قالیباف همچنین با اشاره به تقارن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌و ماه محرم،‌ انقلاب را نشأت‌گرفته از فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: انقلاب هر روز نزدیکتر و مانوس‌تر به تفکرات عاشورایی می‌شود و عزت و عظمت اسلام و ایران در دنیا روز به روز گسترش می‌یابد.

وی همچنین تهدیدات و تحریم‌های دشمنان را بهانه‌جویی برای تحمیل خواسته‌های خود دانست و تصریح کرد: در مقابل همه توطئه‌ها و تهدیدات و با بهره‌گیری از پشتوانه عظیم مردمی‌و فرهنگ عاشورایی، موفق شده‌ایم و هم اکنون نیز نظام جمهوری اسلامی‌ایران تثبیت و پذیرفته شده است.

شهردار تهران ادامه داد: هم اکنون نیز که شرایط سخت و حساسی را پیش‌رو داریم، با پایداری و آگاهی و تدبیر مسؤولان همچون گذشته از توطئه‌ها و فشارها با موفقیت خواهیم گذشت، چرا که برای همه و افراد منصف دنیا، مشخص است که ایران، ضوابط و قوانین و اصولی را که باید، رعایت کرده است و دشمنان نظام و انقلاب فقط از این طریق بدنبال زیاده‌خواهی و باج‌گیری هستند.

وی گفت: هراس دشمنان نه از پیشرفتهای هسته‌ای ایران، بلکه از ‌علمی‌شدن، توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف است و به همین دلیل بهانه‌جویی کرده و مرتب برای انقلاب و نظام مانع ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به این که نظام ما دوران تثبیت را پشت‌سر گذاشته، نظامی‌مستحکم در ابعاد مختلف بوده و هم اکنون در دوره کمالیابی است، اظهار کرد: امروز باید همه حرکتها در عرصه‌های مختلف، بدنبال کارآمدی نظام و دین در جامعه باشد.

کد خبر 15892

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز