گروه شهری: سال آینده بزرگ‌ترین بزرگراه شرقی - غربی تهران به بهره برداری می‌رسد.

بزرگراه

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان استقلال از شکل‌گیری بزرگ‌ترین بزرگراه شرقی - غربی تهران در سال آینده خبر داد و گفت: در ‌آینده نزدیک ادامه بزرگراه شهید زین الدین را به انتهای مسیرش خواهیم رساند بر این اساس از شرقی‌ترین محور در جاجرود وارد بزرگراه شهید زین‌الدین شده پس ازعبور از بزرگراه‌های شهید همت و شهید خرازی در غرب تهران به ورد آورد به‌عنوان آخرین نقطه محدوده شهر تهران خواهیم رسید.

قالیباف همچنین ضمن اعلام اینکه بزرگراه شهید باقری نیز در آینده نزدیک به سمت بزرگراه شهید زین‌الدین ادامه خواهد یافت اظهار داشت: در 6ماه آینده نیز ادامه بزرگراه شهید باقری باعبور از پل استقلال به بزرگراه شهید بابایی می‌رسد.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: در محدوده تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری چنانچه تردد جمعیت زیاد باشد پل مکانیزه ایجاد می‌شود.

شهردار تهران به مناسبت افتتاح پل استقلال درجمع شهروندان منطقه4 همچنین در مورد فرارسیدن دهه فجر گفت: دهه فجربرای همه ما فرصت قدرشناسی از امام راحل و شهدا را فراهم می‌سازد زیرا در دورانی که نامی از دین و دیانت نبود و مسلمین در دنیا جایگاهی نداشتند، اسلام به فراموشی سپرده شده بود و مستکبرین و ظالمین در کشورمان و در منطقه یکه‌تازی می‌کردند. تاریخ گواهی می‌دهد که مردم هیچ جایگاهی در قدرت و حکومت نداشتند، تا اینکه امام راحل، این مرد الهی به میدان آمد و با تکیه بر اسلام، با اخلاص و شجاعت و همراهی مردم و شهدا، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و باعث عزت مسلمین شد.

وی در عین حال به‌وجود برخی مشکلات اقتصادی در زندگی روزمره مردم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه به‌وجود برخی نقاط ضعف اشاره کردند که درخور‌شان مردم وعدالت اجتماعی نیست اما از طرف دیگر امروز جایگاه نظام اسلامی درمنطقه و دنیا بسیار والاست.

قالیباف ادامه داد: توجه به مشکلات و پذیرفتن برخی واقعیت‌های تلخ شرط عقل و انصاف است، بنابراین ما باید تلاش کنیم آنها را از سرراه برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود در مراسم بهره برداری از پل استقلال بابت انسداد خیابان شهید باقری و مشکلات ترافیکی از کسانی که در این محور تردد یا زندگی می‌کنند عذرخواهی کرد و گفت: در روزهای نخست ساخت این تقاطع غیرهمسطح مشکلات ترافیکی زیاد و طاقت‌فرسا بود اما به‌هرحال در کارهای عمرانی مشکلاتی از این دست فراوان به چشم می‌خورد اما اگر جانب انصاف را نگه‌داریم می‌بینیم با وجود اینکه روزانه 1400 خودرو به شهر اضافه می‌شود اما ظرف همین 3سال گذشته اقدامات مؤثری چه در حوزه فنی، عمرانی و ترافیکی و چه فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در حوزه اداره شهر انجام گرفته است.

شهردار تهران در حالی که از تلاش مدیریت شهری برای انجام درست وظایفش گفت در عین حال تاکید کرد که باور دارد هنوز کارهای به زمین مانده بسیار است اما مهم این است که امروز مدیریت شهری سواربرکار است، کاملا هوشمندانه و با برنامه حرکت می‌کند و با وجود بداخلاقی‌ها کنترل اوضاع را برعهده دارد و به دنبال جواب‌دادن به بداخلاقی‌ها نیست و خود را گرفتار حاشیه‌ها نمی‌سازد.

اهمیت بودجه برای حمل و نقل عمومی

محمد باقر قالیباف شهردار تهران درحاشیه مراسم بهره برداری از پل استقلال با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال اولویت‌های بودجه سال 91 گفت: در بودجه سال آینده اولویت با حمل‌ونقل عمومی است به‌گونه‌ای که 60 درصد بودجه سال آینده شهرداری تهران اختصاص به حمل ونقل و ترافیک خواهد داشت.وی در توضیح دلیل اهمیت داشتن طرح‌های ترافیک و حمل ونقل عمومی برای مدیریت شهری گفت: مهم‌ترین چالش تهران ترافیک و آلودگی هواست و از کارهایی که شهرداری می‌تواند برای کنترل آلودگی هوا انجام دهد توسعه حمل‌ونقل عمومی است که این کار با توسعه مترو، بی‌آر تی، خرید اتوبوس و توسعه شبکه ایستگاهی میسر است.

قالیباف در پاسخ به خبرنگاری در باره وجود برخی نگرانی‌ها بابت محدودیت دفن در بهشت‌زهرا، گفت: اینکه ظرفیت بهشت زهرا تکمیل شده است صحت ندارد و مردم بابت این مسئله نگرانی نداشته باشند.

شهردار تهران افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری طرح توسعه بهشت زهراست، اما هم یک نقطه برای ایجاد گورستان کافی نیست و هم به تمرکز حجم سفرها در یک نقطه منجر می‌شود، به همین دلیل ما پیشنهاد دادیم تا گورستان‌هایی در شرق و غرب تهران ایجاد شود.

قالیباف تاکید کرد: به همین منظوردر شرق تهران به‌دنبال اراضی مناسبی برای احداث یک گورستان جدید هستیم.

اتصال بزرگراه‌های باقری و بابایی در فصل بهار

مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در مراسم بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید باقری با خیابان استقلال گفت: در ادامه این طرح کار اتصال بزرگراه شهید باقری به باند جنوبی بزرگراه شهید بابایی را تا بهار سال آینده در دست داریم که نه تنها منجر به توزیع ترافیک شرقی - غربی و شمالی - جنوبی خواهد شد بلکه کاهش ترافیک و زمان سفر را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

حسینی زمان آغاز به کار طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان استقلال را از 23ماه مبارک سال قبل اعلام کرد که خوشبختانه با وجود تمام موانع بر سر راه ظرف 16ماه با بهره‌گیری از بالاترین تکنولوژی روز دنیا به پایان رسید.

درویش مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران نیز درباره ضرورت احداث این پل گفت: با توجه به لزوم حفظ دسترسی‌های شرقی - غربی در بزرگراه شهید باقری و خارج کردن خیابان استقلال از بن بست احداث پل استقلال اجتناب ناپذیر بود؛ ضمن اینکه این پل دسترسی شهروندان به سمت شرق میدان شهرک امید را تسهیل می‌کند و به‌دلیل موازی بودن با بزرگراه شهید زین‌الدین نقش مؤثری در ایجاد تعادل ترافیکی بین معابر مرتبط منطقه شرق تهران خواهد داشت.

کد خبر 159375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز