یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با گذشت 3روز از جشنواره فیلم فجر، استقبال مردم از مهم‌ترین رخداد سینمایی کشور فوق‌العاده بوده است.

جشنواره فیلم فجر

 در روزهای پنجشنبه و جمعه مردم از فیلم‌هایی چون «پل چوبی» (مهدی کرم‌پور) و «بوسیدن روی ماه» استقبال بسیار خوبی کردند و علی عطشانی کارگردان «تلفن همراه رئیس‌جمهور» هم از فروش رفتن بلیت‌های فیلمش با مبلغ 50هزار تومان خبر داد که البته کمی اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد و بیشتر به نوعی بازارگرمی شباهت دارد. اما جدای از اینها و با توجه به اینکه بیشتر بلیت‌های سینماهای مردمی جشنواره از قبل پیش‌فروش شده، هر فیلمی که قدری واجد جذابیت باشد با استقبال مخاطبان مواجه شده و برایش سئانس فوق‌العاده درنظر گرفته می‌شود.

مردم در روز اول جشنواره بوسیدن روی ماه را بیشتر از بقیه فیلم‌ها پسندیدند و پل‌چوبی در نخستین نمایش‌اش بیشتر از بقیه فیلم‌ها بیننده داشت. «بی‌خود و بی‌جهت»، «گشت ارشاد» و «پذیرایی ساده» هم طرفداران خود را دارند.

در سینماهای مردمی با توجه به تنوع گسترده‌تر فیلم‌ها، جشنواره پررونق‌تر از برج میلاد است. تا دیروز در سینمای رسانه‌ها، فیلمی که توافق جمعی در مورد خوب بودنش وجود داشته باشد به نمایش درنیامد و البته به نظر می‌رسد این اتفاق با بوسیدن روی ماه رخ دهد.

اسعدیان: بوسیدن روی ماه را نمی‌توان با طلا و مس مقایسه کرد

همایون اسعدیان گفت: فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» را نمی‌توان با «طلا و مس» مقایسه کرد؛ چراکه هر فیلمی موضوع و محتوای خودش را به همراه دارد. کارگردان فیلم بوسیدن روی ماه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بی‌صبرانه در انتظار اکران فیلم بوسیدن روی ماه در جشنواره فیلم فجر هستم تا مخاطبان آن را ببینند و امیدوارم بتوانیم ارتباط قابل‌قبولی با مخاطب داشته باشیم.

اسعدیان با اشاره به ویژگی‌های فیلم بوسیدن روی ماه یادآور شد: مهم‌ترین ویژگی این فیلم را می‌توان سادگی در ساختار و عوامل فیلم عنوان کرد که در عین سادگی به زوایای پیچیده انسانی نزدیک شده است؛ چراکه این فیلم در تلاش است تا مخاطب به راحتی فیلم را تا پایان ببیند. وی با اشاره به اینکه درحال حاضر نمی‌توان درباره سی‌امین جشنواره فیلم فجر اظهارنظر کرد، گفت:‌ با اتفاقات اخیری که برای خانه سینما و سینمای کشور روی داد امیدوارم شاهد موضوع‌های مختلف و باکیفیت باشیم؛ چراکه همه ما اهل یک سینما هستیم.

کنترل بازار سیاه بلیت

دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر با اشاره به تمهیدات ویژه برای کنترل بازار سیاه بلیت‌های جشنواره از سئانس فوق‌العاده برای برخی فیلم‌ها چون پل‌چوبی و فیلم‌های سه بعدی و... در شب گذشته خبر داد. محمد خزاعی در این ارتباط به مهر گفت: در کنار بازار سیاه بلیت جشنواره در سینماهای مردمی، پیش از این هم کارت جعلی افتتاحیه با قیمت 20 هزار تومان به فروش رفته بود. برخی افراد سودجو از این کارت‌ها کپی گرفتند ولی خوشبختانه حراست با آنها برخورد و از ورود آنها جلوگیری کرد. وی افزود: برای کارت‌های مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر هم بارکدگذاری خاصی انجام داده‌ایم تا هیچ‌کس نتواند از آنها کپی بگیرد و بدون مجوز وارد سالن شود.

خزاعی درباره بازار سیاه بلیت‌ها که شب گذشته در سینماهای مردمی به‌وجود آمده بود هم گفت: برخی افراد بلیت‌ها را پیش‌خرید کرد‌ه و شب گذشته با قیمت‌های بالایی به علاقه‌مندان سینما فروخته‌اند. البته قیمت 50 هزار تومان برای این قبیل بلیت‌ها را نشنیده‌ام. این موضوع ناشی از این است که برخی مخاطبان فکر می‌کنند با خرید این بلیت‌ها ممکن است راحت‌تر به سالن سینما بیایند درصورتی که ما برای اینگونه فیلم‌ها که با استقبال روبه‌رو می‌شوند سئانس فوق‌العاده درنظر گرفته‌ایم که از میان آنها می‌توان به پل‌چوبی ساخته مهدی کرم‌پور اشاره کرد.

وی درباره نمایش آثار سه بعدی و استقبال مردم در تالار ایوان شمس هم گفت: خوشبختانه مشکل نمایش فیلم‌های سه بعدی که در روزهای نخست جشنواره به‌وجود آمده بود حل شد و شب گذشته حتی تا 50 متر صف برای نمایش این فیلم‌ها توسط مردم به‌وجود آمده بود. این موضوع به جذابیت جشنواره می‌افزاید، زیرا پس از سال‌ها چنین اتفاقی روی داده است. البته نمی‌دانم چنین استقبالی ادامه می‌یابد یا خیر.

دبیر جشنواره ادامه داد:‌ این استقبال به‌دلیل جدولی است که ما امسال برای جشنواره درنظر گرفتیم. تمهیداتی اندیشیدیم تا فیلم‌های خوب در روزهای ابتدایی به نمایش درآیند؛ به همین دلیل با جشنواره پررونقی در سینماهای مردمی روبه‌رو بودیم. مخاطبان سینما باید بدانند در گیشه سینما تعداد زیادی بلیت برای آنها درنظر گرفته شده است و تلاش کنند بلیت‌ها را با قیمت بالا خریداری نکنند تا بازار سیاه به‌وجود آید.

ما تعدادی بلیت از قبل پیش فروش کرده‌ایم و برخی نیز در اختیار نهادها و سازمان‌هاست. شاید یکی از دلایل ایجاد بازار سیاه همین موضوع باشد اما جای هیچ نگرانی برای مردم نیست.

وی درباره ارائه خدمات در برج میلاد به اهالی رسانه گفت: اگر دقت کنید امسال طراحی داخلی که برای برج میلاد درنظر گرفته شده بسیار خوب است و با استانداردها همخوانی دارد. تلاش کرده‌ایم برای بیشتر سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی غرفه‌هایی را درنظر بگیریم. اگر هم سازمان یا نهادی دیرتر از مابقی برای گرفتن غرفه اقدام کرده روز گذشته آن مشکل نیز حل شد.

کد خبر 159401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز