همشهری آنلاین: صدها معترض و گروههای صلح طلب در شهرهای آمریکا و کانادا به خیابان‌ها ریخته و خواستار توقف سیاست های جنگ طلبانه علیه ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراضات روز شنبه در قالب "روز اقدام جمعی" علیه جنگ احتمالی با ایران برگزار شد. معترضان در میدان ساعت منهتن نیویورک تجمع کرده و با تظاهرات به سوی دفتر سازمان ملل متحد و کنسولگری رژیم اسرائیل اعتراضات خود را نشان دادند.

تظاهرات کنندگان پلاکارهایی را حمل می کنند که در آنها نوشته شده بود :" با ایران جنگ نکنید، تحریم نکنید، دخالت نکنید، و ترور نکنید".

"دبرا سویت" مدیر سازمان "جهان نمی تواند منتظر بماند" که تظاهرات نیویورک را ساماندهی کرده بود گفت: اقدامات علیه دولت ایران به هیچ وجه توجیه ‌گر جنگ آمریکا علیه این کشور نیست".

در جزواتی که در این تظاهرات توزیع شد تحریم‌ها و ترور دانشمندان ایران محکوم و این اقدامات به منزله جنگ آغاز شده از پیش تلقی شده بود.

اعتراضات در لس آنجلس

دراین جزوات آمده بود: در بسیاری از شیوه ها جنگ آمریکا علیه ایران پیشتر آغاز شده است. تحریم های اقتصادی سنگین، کشتن دانشمندان با ماشین های بمبگذاری شده و انتقال ناوهای هواپیمابر آمریکایی به سواحل ایران به منزله جنگ آغاز شده با ایران است.

سویت می گوید: من نمی دانم که آیا باراک اوباما با ایران جنگ خواهد کرد یا خیر، اما می دانم که آنچه که وی انجام داده از جمله تحریم‌ها به مردم عادی آسیب خواهد زد.

در لس آنجلس نیز معترضان با پوشیدن لباس های زندانیان گوانتانامو به سیاست های جنگ طلبانه آمریکا اعتراض کردند.

بوستون، شیکاگو، فیلادلفیا، سان فرانسیسکو، واشنگتن و دیگر شهرها از جمله جاهایی بودند که در آنها تظاهرات برگزار شد. در ونکوور و کالگاری کانادا نیز تظاهرات برگزار شد.

هند، ایرلند و بریتانیا نیز از دیگر کشورهایی بودند که شاهد تظاهرات مخالفان جنگ علیه ایران بودند.

کد خبر 159471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز