همشهری آنلاین: براساس ماده ۸۷ به شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور اجازه داده ‌می‌شود تا مبلغ ۵۰ هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر در هر پرواز داخلی و مبلغ ۲۵۰ هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر که با هواپیما عازم خارج از کشور است، بیافزاید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز به طرح اصلاح ماده (۸۷) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت رای دادند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان کلیت این طرح را با ۱۴۵ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع به تصویب رساندند.

براساس ماده ۸۷ به شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور اجازه داده ‌می‌شود تا مبلغ ۵۰ هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر در هر پرواز داخلی و مبلغ ۲۵۰ هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر که با هواپیما عازم خارج از کشور است، بیافزاید.

در ادامه این ماده آمده است منابع حاصله به عنوان درآمد شرکت تلقی و به حساب شرکت افتتاح شده توسط خزانه داری کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز ‌می‌‌شود تا در چارچوب بودجه مصوب سالانه برای اجرای برنامه‌های نگهداری‌، به‌سازی و تجهیز فرودگاه‌های کشور با اولویت مناطق محروم و استفاده از آخرین تجهیزات نوین فرودگاهی برای ارائه خدمات به مسافرین در حد استانداردهای بین‌المللی هزینه کنند.

این ماده همچنین چهار تبصره دارد که براساس تبصره یک آن به دولت اجازه داده ‌می‌شود از ابتدای فروردین ماه سال ۹۲ به بعد و هر ساله نرخ‌های موضوع این ماده را بر مبنای پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیئت وزیران تعدیل کند.

نمایندگان همچنین به جزئیات این طرح نیز رای دادند.

 

کد خبر 159713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز