توقف استقلال در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر راه را برای صدرنشینی دوباره سپاهان باز کرد.

فوتبال

مردان زلاتکو کرانچار در هفته‌های اخیر به خوبی از وضعیت متزلزل استقلال استفاده کرده و توانستند خود را به صدر جدول برسانند. این تیم البته با تساوی استقلال مقابل سایپا دوباره در جایگاه دوم جدول ایستاد ولی با 3 امتیاز بازی امروز می‌تواند دوباره وضعیت گذشته را پیدا کند. کرانچار درباره این مسابقه می‌گوید: «دیدار با مس برای ما فوق‌العاده حساس است، زیرا هم مسئولیت حفظ صدر جدول برعهده ماست و هم باید شکست 3 بر صفر دور رفت مقابل این تیم را جبران کنیم که امیدوارم در این روز سخت بتوانیم به پیروزی دست یابیم.»

سپاهان میزبان این رقابت است و مس تیم قدرتمندی در این فصل نشان نداده است؛ تیمی که با مربیگری میروسلاو بلاژویچ در جایگاه سیزدهم جدول حضور دارد و مطمئنا سپاهان نمی‌خواهد به سادگی از 3 امتیاز مسابقه بگذرد. کرانچار در مورد 2 بازی خانگی این تیم در لیگ برتر و پیش از تعطیلی مسابقات برابر مس کرمان و سایپای البرز می‌گوید: «گرچه با به‌دست آوردن امتیاز کامل این دو دیدار قهرمان نمی‌شویم اما این 6 امتیاز نقشی فوق‌العاده مهم و مثبت در رسید‌نمان به این هدف بزرگ خواهد داشت.»

جالب اینکه مسابقه امروز جدال 2مربی کروات نیز به حساب می‌آید. کرانچار خبر می‌دهد زمانی شاگرد بلاژویچ بوده و امروز قرار است با استادش مبارزه کند. کرانچار در این رابطه عنوان می‌کند: «این بازی را می‌توان مبارزه بزرگ بین شاگرد و استاد دانست، زیرا من در تیم دینامو زاگرب مدت‌ها شاگرد بلاژویچ بودم و زمانی که او مدیر این باشگاه شد، به‌عنوان مربی در این تیم فعالیت کردم. من دوست دارم مثل همیشه که شاگردان در نبردهای بزرگ، استادهای خود را شکست می‌دهند، در این بازی برابر تیم استادم پیروز شوم.» بلاژویچ نیز درباره تقابلش با کرانچار عنوان می‌کند: «این برای نخستین بار نیست که استاد برابر شاگردش قرار می‌گیرد و مشابه چنین چیزی بارها تکرار شده است، ولی این‌بار شرایط طوری است که انگار دست کرانچار بمب اتم است و من باید با تیربار به مصاف او بروم.»

مس کرمان در بازی رفت سپاهان را با 3 گل شکست داده بود ولی سرمربی این تیم برای بازی امروز به حداقل امتیاز راضی است. او ادامه می‌دهد: «تیم ما در رده سیزدهم جدول قرار دارد و سپاهان با اختلاف خیلی کم نسبت به استقلال در رده دوم است. آنها برای قهرمانی می‌جنگند و تمام تلاش ما این است که حداقل با تساوی اصفهان را ترک کنیم.»

تلاش تراکتور برای ماندن در کورس

اگر تراکتورسازی تبریز امروز بتواند صنعت نفت آبادان را شکت دهد باز هم نمی‌تواند امیدی برای صدرنشینی داشته باشد، اما این تیم نزدیک‌ترین رقیب استقلال و سپاهان در صدرجدول است و امیر قلعه‌نویی هرگز نمی‌خواهد این شرایط را از دست بدهد. این تیم هفته پیش با نفت تهران مساوی کرد و قبل از آن نیز به استقلال باخت. به همین دلیل، تساوی یا شکست مقابل نفت آبادان نمی‌تواند برای این تیم کارساز باشد. نفت آبادان هفته پیش به ملوان باخت و امروز میهمان تراکتورسازی است.

فونیکه‌سی، بهترین گلزن لیگ برتر مصدوم و حضورش در این مسابقه مبهم است. غیبت این بازیکن به سود تراکتورسازی خواهد بود ولی اگر بازی کند، بدون تردید این بازیکن برای گلزنی تلاش بسیاری خواهد کرد. جالب اینکه بازی رفت دو تیم 3 - 3 به پایان رسیده بود.

نفت مدعی نیست

سومین مسابقه امروز بین ملوان و نفت تهران برگزار می‌شود. این بازی در ورزشگاه تختی انزلی انجام خواهد شد و مردان پورغلامی که هفته قبل با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرده بودند، امروز می‌خواهند از وضعیت متزلزل نفت تهران نهایت استفاده را ببرند. نفت تهران دیگر آن تیم مدعی قهرمانی به حساب نمی‌آید و دچار افت شده است.

حسین فرکی، سرمربی نفت تهران می‌گوید: «شرایط تیم ما در این 2 هفته‌ای که 2مساوی را به دست آوردیم نسبت به 3 باخت گذشته بهتر شده است. همیشه در انزلی خاطرات خوبی داشتم و معتقدم که ملوان طرفداران خونگرم و باتعصبی دارد. این تیم در نیم‌فصل دوم کارنامه خوبی داشته و تاکنون بدون باخت بوده است و کمترین گل خورده را هم دارد.»

کد خبر 159775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز