اگرچه مجلس هشتم روزهای پایانی خود را می‌گذراند اما بحث مناقشه دولت و شهرداری هنوز در بهارستان داغ است؛ چنانکه این بحث یکی از موضوعاتی است که در طرح سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور آمده است.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی حمیدرضا کاتوزیان، نماینده تهران، درباره مناقشه دولت و شهرداری تهران بر سر بودجه حمل‌ونقل گفت: دولت درباره پرداخت سهم خود از بودجه مترو و حمل نقل قانون را اجرا نمی‌کند و احتمال دارد این موضوع به شکایت از رئیس‌جمهور منجر شود.

این عضو مجمع نمایندگان تهران تصریح کرد: مجلس برای حل مشکلات و تامین نیازهای شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و مترو، مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه دولت حدود 2 میلیارد دلار به شهرداری‌ها پرداخت کند. وی با تاکید بر اینکه وضعیت ترافیکی و آلاینده‌ها در تهران نیاز به اصلاح جدی دارد، گفت: اصلاح وضعیت ترافیکی و همچنین معضل آلودگی هوای تهران وابسته به فعال کردن بیش از پیش مترو در شهر است اما اگرچه ما قوانین لازم را در مجلس تصویب کردیم و این قوانین به دولت ابلاغ شده است ولی دولت با این استدلال که این قانون، قانون خوبی نیست، از اجرای آن سر باز می‌زند.

کاتوزیان این نظر و تصمیم دولت را تخلف قانونی دانست و تاکید کرد: این موضوع دور زدن قانون و قانون‌شکنی از سوی دولت محسوب می‌شود. به همین دلیل موضوع مناقشه دولت و شهرداری یکی از سؤال‌های اصلی در بحث سؤال از رئیس‌جمهور است و آقای احمدی‌نژاد باید درباره این موضوع توضیح دهد.

کد خبر 160064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز