همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت که تبلیغات افراد، گروه‌ها و جبهه‌ها اگر غیر از دعوت به حضور حداکثری باشد، تخلف از قانون است.

سعید احمدی‌شهرکی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در گفت‌وگویی، به تبلیغات زودهنگام افراد، گروه‌ها و جبهه‌ها برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق قانون انتخابات، اگر محرز شود برای اسامی، عنوان "کاندیدا" ذکر شود تخلف است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با بیان اینکه سخنرانی افراد و جبهه‌ها در خصوص دعوت به حضور حداکثری هیچ منعی ندارد، تصریح کرد: اگر کاندیدایی در یک محل سخنرانی داشته باشد و متن و محتوای سخنرانی‌اش در خصوص حضور حداکثری باشد منعی برای وی وجود ندارد اما اگر این را مطرح کند که "من کاندیدا هستم"، تخلف کرده است؛ چراکه شورای نگهبان سوم اسفندماه لیست نهایی را اعلام می‌کند.

وی همچنین در خصوص تبلیغات گروه‌ها، تشکل‌ها، احزاب و جبهه‌ها نیز خاطرنشان کرد: اگر این جبهه‌ها در بنرهای خود به صورت عمومی در خصوص حضور حداکثری و فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری مطالبی را ارائه کنند موردی ندارد اما اگر در بنر نام "انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی" آورده شده باشد تخلف صورت گرفته است.

 

کد خبر 160837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز