همشهری آنلاین: مشاور ارشد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جلسات هماهنگی با بخش خصوصی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها آغاز شده است.

دودانگه مشاور وزیر صنایع

محمود دودانگه اظهار داشت: اخیرا جلسات مهمی با تشکل‌ها، انجمن‌ها و بخش خصوصی برای اجرای فاز دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها برگزار شده است تا تدابیر مناسب برای اجرای مطلوب این قانون اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات لازم در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال مهیا کردن فضای مناسب برای اجرای قانون است گفت: جلسات متعددی با تولید‌کنندگان و تجار برگزار شده و همچنین در خصوص بسته‌های حمایتی و بسته‌های تسهیل‌کننده اجرای قانون در تولید و بازار پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در گام اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تولید‌کنندگان و اصناف پشتیبان اجرای این طرح بودند اظهار داشت: وزارتخانه در حال آماده سازی تمهیدات لازم برای اجرای قانون است تا هدف نهایی آنکه ارتقاء بهره‌وری کاهش اتلاف‌ها در زنجیره تولید، بازار و مصرف است محقق شود.

مشاور ارشد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تدابیر لازم برای مدیریت بازار در ایام پایانی سال و همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با هم‌اندیشی و همراهی بخش خصوصی انجام شده است و متولیان اجرای قانون تمام دغدغه‌های بخش‌های مختلف تولید و تجارت را شناسایی کرده‌اند.

وی در خصوص زمان اجرای قانون اظهار داشت: در فاز اول هم همه تمهیدات آماده شد و پس از ارسال گزارشات لازم آقای رئیس‌جمهور تصمیم گرفتند تا فاز اول اجرا شود. در فاز دوم هم به محض اینکه آقای رئیس‌جمهور احساس کنند زمان مناسب برای اجرای قانون فرارسیده است فاز دوم آغاز خواهد شد.

دودانگه با بیان اینکه زمان را رئیس‌جمهور تعیین می‌کند اظهار داشت: تمهیدات لازم در ارتباط با بازار و تولیدکنندگان پیش از اجرای قانون انجام شده است.

وی در خصوص بسته‌های حمایتی به فارس گفت: بسته‌های حمایتی با توجه به اهداف قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده است و به نظر می‌رسد برای افزایش اعتبار در خصوص بازسازی‌های کوچک، بازسازی‌های بزرگ و همچنین خط اعتبار انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند منابع لازم باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات جدی بنگاه‌ها در حال حاضر سرمایه در گردش است گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است تا در زمان اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها اصلاح ساختار تکنولوژی در بنگاه‌های تولیدی انجام شود و مشکل سرمایه در گردش نیز حل شود.

کد خبر 161246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز