همشهری‌آنلاین: حسن غفوری فرد از تغییر نام فهرست انتخاباتی ائتلاف بزرگ اصولگرایان به «راه ملت و پیروان ولایت» خبر داد و گفت: این تغییر نام به این واسطه صورت گرفته که از طریق بعضی رایزنی‌هایی که با برخی مقامات کردم اطلاع دادند آیت الله مهدوی کنی از عنوان ائتلاف بزرگ اصولگرایان تکدر خاطر دارند.

حسن غفوری فرد عصر در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: نظر آیت الله مهدوی کنی برای من محترم است. خبرهای با واسطه بیان می‌کرد که آیت الله مهدوی کنی از اینکه اسم ائتلاف بزرگ اصولگرایان را انتخاب کرده‌ایم تکدر خاطر داشتند. آیت الله مهدوی کنی از استوانه‌های انقلاب هستند و اگر نگرانی ایشان راجع به اسم است ما اسم را تغییر می‌دهیم لذا عنوان «راه ملت و پیروان ولایت» را برای فهرست انتخاباتیمان در نظر گرفتیم.

کاندیدای انتخابات مجلس نهم با انتقاد از رسانه‌ها که عنوان انحلال را برای ائتلاف بزرگ اصولگرایان مطرح کرده بودند، گفت: برای گروهی که همفکر هستند و با هم کار می‌کنند انحلال معنی ندارد. مگر کار غیر قانونی کرده‌ایم که انحلال معنی داشته باشد؟ تغییر نام نیز تنها و تنها در جهت احترام به مقام روحانیت، پیشکسوتان انقلاب، اشخاص مورد تایید امام (ره) و شخص آیت الله مهدوی کنی است.

غفوری فرد با یادآوری پیشنهادی که برای انتشار لیست انتخابات بیش از 30 نفر به جبهه متحد داده است، گفت: جبهه متحد اصولگرایان این پیشنهاد را نپذیرفت هر چند اگر می‌پذیرفتند اکنون حداکثر 3 لیست برای اصولگرایان داشتیم، در حالیکه اکنون شاید به تعداد مجموع 8+7 از تهران لیست اصولگرایی داریم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور فهرست انتخاباتی «راه ملت و پیروان ولایت» به گرم شدن تنور انتخابات کمک می‌کند، گفت: شخصا بسیار تلاش کرده‌ام که حتی جبهه پایداری نیز لیست مستقل ندهد و وحدت حداکثری حادث شود. هر چند وحدت را مایه پیروزی می‌دانیم اما اکنون که کار به تکثر لیست‌ها رسیده این تکثر را ضعف نمی‌دانیم و اکنون که تقریبا حضور اصلاح طلبان به خصوص در شهرهای بزرگ عملا منتفی است لازمه رقابت را حضور گروه‌های مختلف می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه از چهارشنبه گذشته و ظرف روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته از طریق منوچهر متکی دبیر جبهه متحد اصولگرایان پیگیر گفتگو و دیدار با آیت الله مهدوی کنی بوده است، گفت: بیش از 20 تماس از طریق اشخاص در دسترسمان برای فراهم شدن فرصت دیدار و گفتگو با آیت الله مهدوی کنی انجام شده اما این فرصت فراهم نشد مع الوصف بسیار مشتاق هستیم که با آیت الله مهدوی کنی دیدار کنیم.

غفوری فرد از برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی انتقاد کرد و گفت: بداخلاقی‌های انتخاباتی ما این است که به طرز غیر منصفانه‌ای بخواهند کسی را از میدان رقابت‌ها بیرون کند. من که با چند دوره نمایندگی مجلس، وزارت، معاونت رئیس جمهور و قرارگیری در موقعیت مشاورت رئیس جمهور دیگر این پست‌ها برایم پست نیست و صرفا به این فکر می‌کنم که یک ظرفیتی وجود دارد و این ظرفیت در راه خدمت به مردم قرار گیرد. بنابراین بداخلاقی‌ها درست نیست که برای بیرون کردن یک نفر بگویند فلانی انصراف داده یا بگویند شما بیرون بروید.

مهر در ادامه نوشت: در این نشست خبری حسن غفوری فرد یکی از حضار که از سوی یک تشکل فرهنگیان در نشست حاضر شده بود از غفوری فرد پرسید که آیا رضایت دارد دو نفر از فهرست جبهه متحد حذف شود و غفوری فرد و حجت الاسلام نواب وارد لیست جبهه متحد شوند؟ که غفوری فرد نیز اینگونه پاسخ داد: 50 درصد بحث با ما است که راضی هستیم، 50 درصد بحث نیز آنها هستند که باید راضی شوند که اگر اینطور شود خوب است.

غفوری فرد اعلام کرد: ظرف امشب با کلیه اعضای فهرست انتخاباتی ائتلاف بزرگ اصولگرایان که نامش به «راه مردم و پیروان ولایت» تغییر پیدا کرده است تماس می‌گیرد و رضایت نهایی آنها برای حضور در این فهرست انتخاباتی را جویا می‌شود که در این صورت اگر برخی عدم رضایت داشتند فهرست انتخاباتی را با افراد کمتر منتشر می‌کند یا افرادی را جایگزین خواهد کرد.

کد خبر 161827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز