گروه سیاسی: با آغاز تبلیغات رسمی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در پی جلب نظر مردم به سمت طیف و گروه خود هستند اما نکته‌ای که نباید گروه‌های سیاسی فراموش کنند پرهیز از ریخت و پاش‌های تبلیغاتی و رعایت اخلاق انتخاباتی است.

 روز گذشته حجت‌الاسلام فلاح‌زاده اظهار داشت که مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتایی در رابطه استفاده از بیت‌المال برخلاف مقررات فرمودند که استفاده از بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی یا غیرانتخاباتی حتی برای تبلیغات دینی باید برحسب قوانین باشد یعنی مقرراتی که برای مصرف بیت‌المال و اموال دولتی مشخص شده و خلاف آن، هم شرعا حرام و هم موجب ضمان است. دیروز حجت‌الاسلام پناهیان گفت:آیت‌الله مهدوی کنی وقتی متوجه شدند که شاید در بین نیروهای حزب‌الله و اصولگرایان اختلافی به‌وجود بیاید فداکاری کردند.

به گزارش مهر عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار در همایش بزرگ جبهه متحد اصولگرایان در اسلامشهر گفت: در دوران اصلاحات فقط می‌خواستند افراد را به‌عنوان دیو و دلبر معرفی کنند و در آن دوران حقیقتا فضای انتخابات خسته‌کننده بود اما خوشبختانه در حال حاضر حضرت آیت‌الله مهدوی کنی وارد صحنه شده‌اند و حقیقتا زحمات زیادی را برای وحدت اصولگرایان کشیده‌اند، ایشان با قصد خیر وارد صحنه شده‌اند. ما می‌دانیم که آیت‌الله مهدوی‌کنی دنبال بازی‌های سیاسی نیست. ما در انتخابات به علمایی همچون آیت‌الله مهدوی کنی باید اعتماد کنیم. وی اضافه کرد: مردم باید برای رای دادن حجت شرعی داشته باشند و به کسانی که دلشان با ولایت صاف نیست، رای ندهند و از سوی دیگر به کسانی رای دهند که انقلابی و متدین هستند.

انتخابات تهران

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این پیش‌بینی که تنها 20نفر از نمایندگان تهران در دور اول رای می‌آورند، گفت: انتخابات تهران حتما به دور دوم کشیده خواهد شد. محمدرضا باهنر با بیان اینکه تنها فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان رای می‌آورد، گفت: فهرست‌های دیگر انتخاباتی رایی ندارند و تنها ممکن است چند چهره شاخص آنان رای آور باشد و اینطور نیست که مردم به 30 نفر حاضر در لیست آنان رای دهند. وی همچنین اصولگرایان را اکثریت مجلس نهم دانست و گفت: هیچ کدام از این لیست‌های متعدد انتخاباتی رای نمی‌آورد و تنها اشخاص حقیقی رای آور هستند. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که اصولگرایان جبهه متحد اکثریت مجلس را تشکیل دهند. ممکن است گرایش‌های مختلف سیاسی در مجلس باشد اما باید آن را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام محسن کازرونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آیت‌الله مصباح نسبت به ترکیب فهرست جبهه پایداری و عدم‌حضور برخی چهره‌های اصولگرا که زاویه آنها با انحراف و فتنه مشخص شده بود در فهرست جبهه پایداری گلایه شدید داشتند، گفت: آیت‌الله مصباح به همین دلیل در حال تهیه بیانیه‌ای بودند که اعضای جبهه پایداری رفتند و التماس کردند و جلوی این کار را گرفتند.

استمرار گفتمان اصولگرایی

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان هم‌گفت: استمرار گفتمان اصولگرایی ضروری است و این استمرار رابطه مستقیمی با نتایج انتخابات مجلس دارد.علیرضا زاکانی گفت: گفتمان سازندگی در دولت آقای هاشمی و گفتمان توسعه سیاسی در زمان آقای خاتمی می‌خواستند گفتمانی جدا از گفتمان انقلاب اسلامی و مبتنی بر لیبرال سرمایه داری ارائه کنند که دلیل اصلی ناکارآمدی آن همین موضوع است.وی افزود: حضور در انتخابات مجلس تکلیف شرعی است و باید در جهت مشارکت گسترده و انتخاب اصلح برای تشکیل مجلسی در طراز انقلاب اسلامی تلاش کرد.

اولویت نمایندگان

رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس نیز گفت: مجلس در قضیه فتنه 88 پیش از هر نهادی موضعگیری کرد. غلامرضا مصباحی مقدم اظهار داشت: یکی از اولویت‌های نمایندگان مجلس باید توجه ویژه به جوانان و امور مربوط به این قشر باشد.

مصباحی مقدم در ادامه بیان کرد: در واقع مجلس آینده باید یک مجلس با قدرت در مقابل بیگانگان، در قضیه هسته‌ای و حمایت از حقوق بشر باشد. وی در رابطه با مسائل اقتصادی از نمایندگان خواست تا روی قضیه تورم تکیه کنند. این نماینده مجلس با اشاره به پرداخت یارانه‌ها به مردم، از اینکه یارانه به قشر پولدار کشور تعلق بگیرد، شکایت کرد.

تلاش اصلاح‌طلبان

جریان اصلاحات هم که تحت عناوینی چون جبهه مردم‌سالاری و جبهه مردمی اصلاحات به تبلیغات انتخابات مجلس نهم مشغول است مانند دیگر گروه‌های رقیب در تکاپوی تبلیغات انتخابات است. عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات درخصوص نامزدهای اصلاحات در شهر تهران گفته است که حضور سهیلا جلودارزاده و علیرضا محجوب در مجلس نهم حتمی است و به‌طور قطع آنها رای مورد نظر از سوی مردم را کسب خواهند کرد.

کد خبر 161971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز