همشهری آنلاین: غلامحسین نامی قرار است 9 مارچ 2012 (21 اسفند) در کانون کتاب تورنتو درباره‌ نقاشی معاصر ایران و تاریخ نانوشته این هنر سخنرانی کند.

نقاشی

به گزارش ایلنا، در شصت و سومین نشست کانون کتاب تورنتو که در سالن شهرداری نورث بوک تورنتو در کشور کانادا برگزار خواهد شد، غلامحسین نامی به عنوان یکی از نقاشان صاحب سبک ایران ساعت19 درباره بخشی از تاریخ نقاشی معاصر سخنرانی خواهد کرد که درباره‌اش هنوز چیزی نوشته نشده است.

نامی به غیر از نشست‌هایی از این دست که در تورنتو شرکت می‌کند، با هنرمندان و جوانان هنردوست ایرانی که در شهر تورنتو زندگی می‌کنند، فعالیت‌های هنری را انجام می‌دهد که در این‌باره گفت: این روزها درتورنتو یک گروه بسیار فعال تشکیل داده‌ام که مسایل مربوط به هنر را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

وی که همچنان به امر آموزش مشغول‌ است، ادامه داد: گروه ما فعال‌ترین مرکز هنری تورنتو است.

هم‌اکنون حدود 150 نفر برای عضویت جدید در گروه تقاضا داده‌اند، ما به دلیل محدودیت فضا فقط توانستیم 50 نفر را انتخاب کردیم.

نامی چند سالی است که زمانی در ایران و زمانی در کانادا زندگی می‌کند و به عنوان یکی از هنرمندان نسل دوم نقاشان مدرنیست ایران است.

تابستان امسال نیز نمایشگاهی از آثار خود را در گالری خاک برپا کرده است که نشانگر فعالیت جدی این هنرمند مدرنیست در ایران و کانادا است.

 

کد خبر 162182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز