استقلال در حالی سه‌شنبه شب در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نخستین بازی خود را مقابل الریان قطر برگزار می‌کند که بازیکنان این تیم در هفته گذشته تمرینات نسبتا پر فشاری را پشت سر گذاشتند.

فوتبال - تیم استقلال

همین موضوع باعث شد تا پرویز مظلومی تمرین دیروز تیمش را تعطیل کند تا بازیکنان یک روز استراحت کنند. آبی‌پوشان تهرانی امروز و فردا تمرین خواهند کرد و کاروان 40نفره استقلال یکشنبه شب با پرواز ساعت 22:40 تهران را به مقصد دوحه ترک خواهد کرد. شاگردان مظلومی دوشنبه شب در ورزشگاه اختصاصی الریان تمرین خواهند کرد تا سه‌شنبه به مصاف این تیم بروند.

استقلال تعدادی از بازیکنان تأثیرگذار خود را در اختیار نخواهد داشت. آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری مصدوم هستند و آرش برهانی هم محروم است. اگر برهانی محروم نمی‌شد استقلال به احتمال فراوان با سیستم 2ـ4ـ4 بازی می‌کرد ولی حالا غیبت آرش باعث شده که آبی‌پوشان تهرانی مقابل الریان با سیستم 1ـ3ـ2ـ4 بازی کنند. مهدی رحمتی درون دروازه خواهد ایستاد و منتظری، عمران‌زاده، حمودی و مهدی امیرآبادی 4مدافع استقلال خواهند بود.

البته در خط دفاعی شاید میثم حسینی جای امیرآبادی بازی کند.کیانوش رحمتی و ساموئل به‌عنوان 2هافبک میانی بازی خواهند کرد و خسرو حیدری، زندی و محسن یوسفی جلوی 2 هافبک مرکزی استقلال بازی خواهند کرد. احتمال حضور اسماعیل شریفات به جای یوسفی در سمت چپ نیز وجود دارد. میلاد میداوودی هم به‌عنوان مهاجم نوک بازی خواهد کرد.

مشکل خروجی شریفات

سفر 2بازیکن استقلال به قطر به‌دلیل مشکل مالیاتی و خدمت سربازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. شریفات با مشکل سربازی روبه‌روست و در حال حاضر دانشجو محسوب می‌شود به همین دلیل مشکلش برای سفر به قطر حل نشده و الونگ هافبک کامرونی آبی‌پوشان هم بدهی مالیاتی دارد. مسئولان استقلال در تلاش هستند قبل از سفر به قطر مقدمات سفر شریفات و الونگ را به قطر فراهم کنند. از طرفی مسئولان استقلال برای پیگیری از پاک‌شدن اخطارها در مرحله پلی‌آف مکاتباتی را با‌ ای‌اف‌سی انجام داده‌اند ولی هنوز پاسخی به‌دست آنها نرسیده است. کادر فنی استقلال قصد دارد آرش برهانی را به همراه تیم به قطر ببرد تا او درصورت حل مشکل و صدور مجوز بازی به میدان برود. استقلال در حالی راهی قطر خواهد شد که بحران مالی در این باشگاه به اوج خود رسیده است. قرار بود وزارت ورزش قبل از سفر آبی‌پوشان به قطر، مبلغی را به حساب باشگاه استقلال واریز کند ولی این اتفاق در آستانه این بازی حساس نیفتاد. از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که مسئولان این تیم حتی برای تهیه بلیت سفر به قطر از لحاظ مالی دچار مشکل شده بودند و به سختی هزینه‌های سفر به این کشور را تهیه کردند. از طرفی بازیکنان هم نسبت به مشکلات مالی معترض هستند و هنوز درصد بیشتری از قراردادهای خود را دریافت نکرده‌اند.

به‌دنبال پنجمین برد

مظلومی با بردی که مقابل الاتفاق عربستان به‌دست آورد به لحاظ کسب پیروزی در بازی‌های بین‌المللی استقلال بالاتر از مربیانی مثل قلعه نویی و مرفاوی قرار گرفت. مظلومی 4 پیروزی همراه استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده که 2برد مربوط به سال گذشته است؛ هرچند که این مربی در فصل قبل ناکام ماند و استقلال حتی از گروهش نیز صعود نکرد. مظلومی سال گذشته 2پیروزی مقابل النصر عربستان و پاختاکور ازبکستان به دست آورد و در حالی که 8 امتیاز از بازی‌های خود داشت تنها به‌خاطر پیروزنشدن با نتیجه بهتر در بازی آخر هم امتیاز با النصر عربستان از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

مرفاوی که با استقلال از گروه آسیایی صعود کرده بود تنها 3پیروزی مقابل تیم‌های الاهلی (رفت و برگشت) و الغرافه به دست آورده بود که از این حیث پایین‌تر از مظلومی قرار دارد. میان مربیان آسیایی استقلال اما قلعه‌نویی وضعیت بدتری دارد. قلعه‌نویی در 3 بازی خانگی که روی نیمکت استقلال نشست نتوانست حتی یک پیروزی را هم با استقلال صاحب بشود و با کسب 3 تساوی، کارنامه ضعیفی را از خود بر جای گذاشت.

کد خبر 162381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز