به فاصله 4 روز مانده تا نخستین مسابقه پرسپولیس مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، تمرینات مردان مصطفی دنیزلی در قطر پیگیری می‌شود.

تیم فوتبال - پرسپولیس - تمرین

 این تیم صبح دیروز دومین جلسه تمرین خود را در زمین شماره 2 ورزشگاه الاهلی قطر انجام داد و برخلاف نخستین روز تمرین، در روز دوم علی کریمی پا به پای بقیه بازیکنان تمرین کرد. به گفته پزشک پرسپولیس، وضعیت آسیب‌دیدگی کریمی رضایت‌بخش است. کریمی که در روزهای گذشته نسبت به برگزاری اردوی یک هفته‌ای خارج کشور از کادرفنی پرسپولیس انتقاد کرده بود، در تمرین دیروز صحبت خاصی انجام نداد. او یکی از امیدهای پرسپولیس برابر الهلال به حساب می‌آید، درحالی‌که وضعیت مهدی مهدوی‌کیا برای بازی روز چهارشنبه هنوز مشخص نیست. او به‌دلیل کشیدگی عضله در تمرین دیروز حضور نداشت. کادرپزشکی پرسپولیس به مهدوی‌کیا استراحت داده بود و مشخص نیست که در تمرین امروز حضور داشته باشد.

ایمون زاید که به‌تازگی تمرینات خود را شروع کرده، دیروز نیز مانند حمید علی عسگر بدون مشکل تمرین را دنبال کرد. البته مصطفی دنیزلی قبل از شروع تمرین صحبت‌های کوتاهی با بازیکنان داشت، سپس تمرین در هوایی آفتابی که البته با گرد و غبار هم همراه بود با گرم کردن زیرنظر محسن عاشوری آغاز شد. دروازه‌بان‌ها هم زیرنظر انور لوگوشیچ تمرین کردند.

طبق توافقات صورت گرفته بین باشگاه پرسپولیس و الاهلی قطر، مردان مصطفی دنیزلی امروز و فردا نیز در این باشگاه تمرین خواهند کرد. این تیم البته بعدازظهر دیروز یک جلسه در زمین اصلی ورزشگاه الاهلی انجام داد و ظاهرا تمرینات امروز و فردا نیز در ورزشگاه اصلی برگزار خواهد شد.

شیث بازی می‌کند

مصطفی دنیزلی برای آمادگی تیمش در لیگ قهرمانان آسیا حساسیت ویژه‌ای دارد. پرسپولیس جام حذفی را از دست داده و امید چندانی به قهرمانی در لیگ برتر ندارد و به همین دلیل، مرد ترک‌تبار به موفقیت در لیگ قهرمانان می‌اندیشد؛ طوری که شیث رضایی هم همراه این تیم به قطر سفر کرده و قرار است این بازیکن بعد از مدت‌ها مقابل الهلال عربستان بازی کند. اما آیا این مدافع می‌تواند در این مسابقه حضور داشته باشد؟

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در این رابطه می‌گوید: «در حکم کمیته‌ استیناف اینطور قید شده بود که شیث رضایی از بازی کردن در دیدارهایی که در ایران برگزار می‌شود، محروم است. در این میان ابهامی برای باشگاه پرسپولیس به‌وجود آمده بود که آیا این بازیکن می‌تواند در بازی‌های خارج از خاک ایران برای این تیم بازی کند یا خیر؟» او اضافه می‌کند: «هفته‌ گذشته ما جلسه‌ای با برخی مسئولان باشگاه پرسپولیس داشتیم و به آنها گفتیم که حکم کمیته‌ استیناف هیچ ابهامی ندارد. با این حال خود پرسپولیسی‌ها استعلامی از AFC گرفته بودند که آیا می‌توانند رضایی را در بازی‌های خارج از ایران بازی دهند یا خیر و مثل اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم جوابیه‌ای در این باره برای پرسپولیس صادر کرده بود. به هر حال، او تنها در بازی‌های خارج از خانه حق بازی دارد.»

بدین‌ترتیب، امیدهای مصطفی دنیزلی برای بازی با الهلال بیشتر شد؛ مردی که در این مسابقه می‌تواند از رضایی و نصرتی به‌عنوان 2 مدافع خود استفاده کند. ناصر محمدخانی، مدافع سابق پرسپولیس درباره این تیم می‌گوید: «شرایط پرسپولیس بد نیست، عالی هم نیست. همه امیدوارند با هدایت دنیزلی و تلاش بیشتر بازیکنان، پرسپولیس در بازی‌های باقیمانده لیگ نتایج خوبی را کسب کند و جایگاه مطلوبی را در جدول رده‌بندی به‌دست آورد. همچنین در مسابقات حساس لیگ قهرمانان آسیا هم از نام و اعتبار پرسپولیس به بهترین شکل دفاع کند.» او درباره بازی این تیم با الهلال عربستان اضافه می‌کند: «الهلال از گذشته تا به امروز یکی از تیم‌های مطرح آسیا بوده است. آنها از نظر تشکیلات، کادرفنی و بازیکن در شرایط خوبی قرار دارند اما در این دیدار که رقابت دو تیم مطرح آسیایی است، پرسپولیس با شرایط خوبی که دارد، می‌تواند نتیجه قابل‌قبولی به‌دست آورد. به‌نظر من، پرسپولیس ناکامی‌هایش را در آسیا جبران می‌کند.»

پرسپولیس در گروه E با تیم‌های الغرافه قطر، الهلال عربستان و الشباب امارات همگروه است و در نخستین بازی چهارشنبه در ریاض به مصاف الهلال می‌رود.

کد خبر 162518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز