همشهری‌آنلاین: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سئوال از رئیس جمهور که فردا 24 اسفند در مجلس مطرح می‌شود گفت: انشاء الله فردا فضای تخریب نباشد و رئیس دولت هم که معمولا حرمت مجلس را نگه داشته است در این برهه نیز همین گونه عمل کند.

محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس در یادداشی در تهران امروز روند قانونی سئوال از رئیس جمهور را برشمرده و با اشاره به تقاضای چند نماینده مجلس مبنی بر گفتگو با رئیس جمهور به جای طرح سئوال از وی آورده است: آنان اعتقاد دارند که ذائقه مردم به واسطه انتخابات شیرین شده است که به حق پیروزی بزرگی برای مردم، رهبری و روحانیت به ثبت رساند.

این نامه به این دلیل مطرح شد تا از این شیرینی کاسته نشود که در صورت امکان ما نیز از آن استقبال می‌کنیم اما دیگر این امکان وجود ندارد.

نکته قابل توجه اینکه ارگان رسمی دولت نسبت به این موضوع حساسیت زیادی به خرج می‌دهد و این پدیده را به موضوعی منفی تبدیل نموده است.

من فکر نمی‌کنم این برخوردها کمکی به حل مشکل نماید. اگر چه این نخستین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که طرح سوال از رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود لذا توصیه ما این است که طراحان از طرح موضوعات خلاف واقع پرهیز نمایند و خدایی ناکرده حرفی را به خلاف نگویند و ان‌شاءلله فضا، فضای تخریب نباشد. از سویی رئیس دولت معمولا حرمت مجلس را نگه داشته است که در این برهه انتظاری جز این از وی نمی‌رود.

امیدواریم این سوال و جواب منجر به تحکیم وحدت ملی شود. همچنین امیدواریم که فردا چهارشنبه 24 اسفند ماه فضای دوستانه‌ای میان نمایندگان سوال‌کننده و رئیس‌جمهور وجود داشته باشد همچنین رئیس‌جمهور باید از فرافکنی پرهیز نموده و از ابهامات ناخواسته با تبیین مواضعش جلوگیری به عمل آورد.

کد خبر 163509
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز