دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست‌وزیر بریتانیا گفته است گزارشی می‌دهد درباره کسانی که با او در خانه‌اش در داونینگ استریت شام خورده‌اند. او قبلا گفته بود گزارش نمی‌دهد

cameron Cash for access

cameron Cash for access

در همین حال اد میلیبند (Ed Miliband) رهبر حزب کارگر هم خواستار تحقیقات در این باره شده است.

 درخواست‌ها برای انتشار فهرست مهمانان دیوید کامرون وقتی مطرح شد که پیتر کرادس (Peter Cruddas) یکی از جمع‌آوری‌کنندگان کمک‌های مالی برای حزب محافظه‌کار متهم شد از متقاضیان دیدار با آقای کامرون، مبالغ هنگفتی دریافت می‌کرد تا مقدمات این دیدار را فراهم کند. کرادس یک بانکدار ثروتمند است که در سال 2007 در لندن در فهرست ثروتمندترین افراد شهر قرار گرفت. این فهرست را ساندی تایمز منتشر کرده بود.

more  آشنایی با احزاب سیاسی و پارلمان بریتانیا

به گزارش بی بی سی؛ اما کامرون گفته است که بیشتر این افراد که با آنها شام خورده از دوستانش بوده‌اند و ضمنا وعده هم داده است که "تحقیقاتی مناسب" درباره این ادعاها انجام شود

از طرف دیگر  حالا ساندی‌تایمز فیلمی را منتشر کرده است که در آن، پیتر کرادس یکی از افرادی که برای حزب محافظه‌کار بریتانیا کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کرد به چند نفر می‌گوید که با دادن ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار پوند می‌توانند به مقامات عالی‌رتبه حزب محافظه‌کار دسترسی داشته باشند، از جمله به مراسم شام خصوصی با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، دعوت شوند.

افرادی که در فیلم با آقای کرادس صحبت می‌کردند، خبرنگارانی بودند که خود را به عنوان کارمندان یک بنیاد متمول معرفی کرده بودند. کرادس به دنبال انتشار این فیلم و شدت گرفتن انتقادات، روز یکشنبه، ۲۵ مارس، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

کد خبر 164177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز