همشهری آنلاین - کیوان مافی: میل‌آنلاین نسخه آنلاین روزنامه Daily mail است. روزنامه آنلاینی که توانسته است آمار بازدیدش را به آمار بازدیدکنندگان نیویورک تایمز که لقب پربیننده‌ترین روزنامه‌آنلاین را یدک می‌کشد نزدیک کند.

woman-reading-mail-online

اما چطور شد که این روزنامه آنلاین بریتانیایی توانست از هیچ به 45.3میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد در یک ماه برسد؟ آن هم فقط در 5 سال!

می‌دانید راز آن چه بود؟

محتوای خاص

اولین موفقیت این روزنامه آنلاین برمی‌گردد به محتوای خاص آن. بسیاری از مطالب این وب سایت به اخبار حاشیه و شایعات درباره هنرمندان و افراد مشهور مربوط است.

Jo Piazza"جو پیازا" روزنامه‌نگار مشهور حوزه ستارگان و هنرمندان، معترف است که در میان همکارانش روزنامه‌نگاری را نمی‌شناسد که از ‌RSS این سایت استفاده نکند. ضمن آن که بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌های شایعه‌ساز برای تامین محتوای خود اول از همه سراغ میل‌آنلاین می‌روند.

اما فقط استفاده ازعنصر شهرت نبود که این سایت را بالا کشید.

طراحی نامتعارف

کتاب طراحی وب جاکوب نیلسن یکی از منابع معتبری است که وب‌سایت‌ها برای طراحی صفحه اول خود از آن استفاده می‌کنند اما میل‌آنلاین تمام قواعد و فرم‌ها را شکسته است و راه خود را می‌رود.

نیلسن می‌گوید: برای فهمیدن روش کار این سایت لازم نیست خیلی زمان صرف کنید. چون روش کار بسیار ساده است؛ متن زیاد، تصاویر بزرگ!
شاید همین حجم بالای متن و عکس است که موتور جستجو را درگیر خود می‌کند و رتبه سایت را بالا می‌برد. البته شاید!

 عکس بزرگ

اما عنصر دیگری هم هست که این موفقیت بزرگ را برای سایت رقم زده است؛ استفاده جسورانه از عکس است.

مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ، یک عکس زیر عکس دیگر، قطع چند خط از متن اصلی و تصاویر زیاد در ستون سمت راست که یک سری از داستان‌های مشهور را در چند کلمه و یک تصویر فریبنده خلاصه می‌کند.

تیترهای بلند و بسته‌بندی مناسب

وب سایت‌های خبری مدتها پیش به شکلی عاقلانه و با فوت و فنی خاص، تیترها را برای جستجوی موتورهای جستجو آماده کردند و توانستند رتبه مناسبی در گوگل کسب کنند.

اما میل‌آنلاین بهینه‌سازی موتور جستجو را با سطحی کاملا متفاوت پی گرفت. تیترهای بلند و داستان گونه این وب سایت در نوع خود منحصر به فرد است.

Mail-Online-vs-New-York-T

نیلسن معتقد است حداقل خوبی این روش این است که دیگر خواننده بعد از کلیک روی یک تیتر با محتوای متفاوتی مواجه نمی‌شود و دیگر از تیترهای فریبنده برای جذب کلیک ناامید نمی‌شود.

یک متخصص اخبار اینترنت این طور استدلال می‌کند که در شرایطی که به اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی اینترنت را به آتش کشیده است دیگر عنوان و برند به کمک سایت‌ها نمی‌آید و تقریبا مطمئن است خواننده مطلب میل‌آنلاین حتی دقت نمی‌کند که این مطلب مربوط به این سایت است یا نه.

پس همین تیترهای استادانه و بسته‌بندی‌های جذاب این سایت است که کاربران را به سوی خود جلب و پول تبلیغات را به این وب سایت روانه می‌کند.

تمرکز بر محتوای وب؛ نه روزنامه

"جو پیازا" می‌گوید: این وب سایت مدل خود را دارد و بر خلاف بسیاری از روزنامه‌های آنلاین که وب سایتی هستند در اطراف نسخه چاپی، این روزنامه آنلاین محتوای خاص خودش را دارد و تحریریه‌ آن که حتی اتاق خبری مجزا از تحریریه چاپی دارد خوب بلد است چطور محتوایی چشم نواز و ترافیک ساز برای خود جور کند.

کد خبر 164391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز