گروه حوادث: مرد کلاهبردار که قصد داشت با استفاده از سکه‌های تقلبی، همسرش را از زندان آزاد کند، با زیرکی مرد طلا فروش به دام افتاد.

حوادث

 16 اسفند ماه سال گذشته زن 41ساله‌ای به یک مغازه طلافروشی در میدان خراسان رفت و با نشان‌دادن یک فاکتور خرید، مدعی شد که می‌خواهد همه طلاهایش را بفروشد. مرد طلا فروش که چند روز قبل‌تر نیز مقداری طلا از این زن خریده بود، نگاهی به فاکتور انداخت و در همان نگاه اول متوجه جعلی بودن آن شد. وی که به ماجرا مشکوک شده بود، طلاهای زن جوان را از او گرفت و با دقت شروع به بررسی آنها کرد. او وقتی فهمید که همه طلاها تقلبی و بدلی هستند و فقط روکش طلا دارند، رو به مشتری‌اش کرد و از او خواست برای دریافت پول طلاها کمی صبر کند. سپس مخفیانه با پلیس تماس گرفت و دقایقی بعد با حضور ماموران کلانتری 132 در مغازه طلافروشی، زن کلاهبردار بازداشت شد.

بعد از دستگیری زن جوان، مرد طلا فروش به ماموران گفت: این زن چند روز پیش نیز به مغازه‌ام آمد و با در اختیار داشتن فاکتور خرید حدود 2 میلیون تومان از طلاهایش را به من فروخت. در آن زمان من متوجه جعلی بودن طلاها و فاکتور نشدم و به همین دلیل همه طلاها را خریدم تا اینکه امروز وقتی این زن دوباره برای فروش طلا به مغازه‌ام آمد، متوجه شدم که فاکتور او جعلی است. آنجا بود که فهمیدم طلاهایی که قبلا از وی خریده بودم نیز تقلبی است و به همین دلیل ماجرا را به پلیس اطلاع دادم. بعد از اظهارات شاکی، پرونده با دستور دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه 4 تهران در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، شوهر این زن برای گرفتن رضایت مرد جواهر فروش به مغازه او رفت و تعدادی سکه که حدود 2 میلیون تومان ارزش داشت به صاحب مغازه داد و از او خواست که شکایت خود را پس بگیرد.

مرد طلا فروش به بررسی دقیق سکه‌ها پرداخت و وقتی فهمید که تمامی سکه‌ها تقلبی هستند، بی‌آنکه مرد میانسال متوجه شود با پلیس تماس گرفت. با حضور ماموران در مغازه، این مرد نیز دستگیر شد و به اداره آگاهی انتقال یافت. از آنجا که احتمال می‌رفت زن و شوهر کلاهبردار جرائم دیگری را هم با این شگرد مرتکب شده باشند، قاضی پرونده دستور بازرسی خانه آنها را صادر کرد و ماموران وقتی وارد این خانه شدند مقدار زیادی طلای تقلبی و فاکتورهای جعلی در آنجا کشف کردند.

کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه تحقیقات خود، موفق به شناسایی چندین طلافروش در جنوب شرق تهران شدند که فریب این زوج کلاهبردار را خورده بودند. تمامی این افراد با حضور در اداره آگاهی، زن میانسال را شناسایی کردند و گفتند که وی با استفاده از فاکتورهای جعلی، طلای تقلبی به آنها فروخته است. شوهر این زن نیز در بازجویی‌ها به کلاهبرداری با همدستی همسرش اعتراف کرد. سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت:

با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و با توجه به گستردگی جرائم این زوج کلاهبردار، قاضی پرونده دستور انتشار چهره هر دو متهم را صادر کرده و کسانی که در دام این کلاهبرداران گرفتار شده‌اند می‌توانند برای شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 164457
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز