گروه اجتماعی: در پی طرح سؤالات موهن به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) در آموزش ضمن خدمت فرهنگیان و واکنش تند مراجع عظام و حوزه‌های علمیه، وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای از مراجع عظام و مردم عذرخواهی کرد.

براساس این گزارش وزیر آموزش و پرورش در این نامه مرتکبان را مستحق مجازات سنگین دانست و درباره چگونگی بروز این مشکل اعلام کرد: مسئول مستقیم این آزمون از کار برکنار شده و پرونده وی برای بررسی به مقامات ذی‌صلاح قضایی و امنیتی، ارجاع شده است.

واکنش حوزه‌های علمیه

در همین زمینه مدیر حوزه علمیه‌ قم با اشاره به طرح سؤالات موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان تاکید کرد همان گونه که مراجع عظام تقلید نسبت به انتشار کاریکاتور موهن در دانمارک موضع‌گیری می‌کنند نمی‌توان نسبت به مسایلی که در داخل اتفاق می‌افتد سکوت کرد.

وی با اشاره به ارسال نامه‌ عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش از محضر مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه، بیان داشت: با توجه به شناختی که از وزیر دارم ایشان را فردی متدین می‌دانم، اما شخصاً معتقدم که وزیر باید حضوری جدی‌تر در رسانه‌ها می‌داشت و مسئولان باید به دغدغه‌های مراجع معظم تقلید به عنوان پاسداران دین و شریعت توجه کنند.

از سوی دیگر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای درباره آزمون ضمن خدمت فرهنگیان که در آن به ساحت مقدس پیامبر اسلام توهین شده بود، این آزمون را محکوم کرد‌.

در بخشی از این بیانیه آمده است‌: وهن به اسلام و ساحت مقدس پیامبر گرامی و مقدسات اسلامی چند گاهی است که در جراید غرب آغاز گشته است و متاسفانه این بار در داخل کشور ، ندانسته و یا به عمد به گونه دیگری صورت گرفت. پرسش‌هایی که اخیرا از سوی آموزش و پرورش در رابطه با پیامبر اکرم برای آموزش ضمن خدمت معلمان طرح شد، به قدری موهن است که هر مسلمانی را به شگفتی و تاسف وا می‌دارد و در تحیر می‌ماند.

همچنین آیت‌الله العظمی صانعی با صدور بیانیه‌ای توهین به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را به شدت محکوم و تاکید کرد که مجازات مباشر در این مورد بدون تنبیه سبب مقتدر که اقوی از مباشر است، راه مقابله با این هتاکی‌ها نیست.

وی تاکید کرد بی‏احترامی به پیامبر عظیم‏الشأن (صلی الله علیه و اله و سلم) در چنین شرایطی جرمی بزرگ و گناهی نابخشودنی است که امید است با مجازات دولتمردانی که زمینه‌ساز چنین مسایلی بوده‏اند دیگر شاهد چنین مصیبت‌های بزرگ برای اسلام و جمهوری اسلامی نباشیم.

اعتراض نمایندگان مجلس

علی عباسپور تهرانی‌فرد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آزمون  ضمن خدمت فرهنگیان و حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این وزارتخانه در جلسه‌ اخیر کمیسیون متبوعش، گفت: کمیسیون معتقد بود که نحوه‌ تهیه سؤال‌ها و پاسخ‌ها، خطای سهوی نبوده و قصد و جریانی در کار است و لذا وزارتخانه نباید به برخورد با طراح یا مسئول مستقیم امر اکتفا کند.

وی با بیان این‌که البته این حداقل‌کاری بود که باید صورت می‌گرفت، افزود: پیشنهاد کمیسیون به وزارت آموزش و پرورش، ریشه‌یابی موضوع بود و لذا قرار شد وزارتخانه بررسی بیشتری انجام داده و کمیسیون را در جریان اقدامات خود قرار دهد.

عماد افروغ نیز گفت:  مسببین این حادثه باید به مجازات کافی برسند.

وی افزود: البته ممکن است ذهن‌های ساده بگویند به این ترتیب دولت یا وزارت آموزش و پرورش تضعیف می‌شود. باید از این ذهن‌های ساده پرسید آیا اگر جایگاه پیامبر  تضعیف شده و مقام بلند و منیع ایشان خدشه‌دار شود بلااشکال است؟ اما اگر وزیری زیر سؤال برود محل اشکال؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش وزیر استعفا می‌داد و با این استعفای خود متوجه عمق فاجعه می‌شد و دیگران را نیز متوجه آن می‌کرد.

کد خبر 16597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز