دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: عکاسی آماتور از حرکات جالب توجه و «بروس لی» مانند گونه‌ای قورباغه درختی چشم سرخ که بومی جنگل‌های گرمسیری آمریکای مرکزی است عکس‌های جالبی به ثبت رسانده و نشان داده هنرهای رزمی ظاهرا در میان حیوانات نیز محبوبیت دارد!

قورباغه سرخ چشم

عکاس در یکی از عکس‌ها در حالی از قورباغه عکس گرفته است که پای چپ قورباغه بر روی شاخه درخت قرار گرفته و جاندار پای راست خود را به سمت بیرون پرتاب کرده است.

این عکاس که از اهالی جزیره "بتم" در اندونزی است از این قورباغه به عنوان یک جاندار خانگی در خانه‌اش نگهداری می‌کند زیرا از نظر او حیوانات بسیار دوست داشتنی هستند و اکثر اوقات قادر به  انجام کارهایی هستند که تنها انسان قادر به انجام آنها است.

کونگ فو

عکاس در دریچه دوربین خود شاهد بود که قورباغه درختی کوچک وزن بدن خود را بر روی پای چپش انداخته و پای راستش را از زمین بلند کرد و سپس با آن ضربه‌ای کونگ‌فو مانند زد.

قورباغه‌های درختی سرخ چشم سمی نیستند و برای دفاع از خود از تکنیک استتار استفاده می‌کنند. این جانداران گوشتخوار بوده و از جیرجیرک‌ها، بیدها،‌مگس‌ها و دیگر حشرات برای منبع غذایی استفاده می‌کنند،‌ البته گونه‌هایی هم نوع خواری نیز در میان این قورباغه‌ها دیده شده است.

کونگ فو

این جانداران بیشتر در شب به شکار می‌پردازند و در طول روز با قدرت استتار بالایی که دارند خود را از چشم شکارچیان مخفی نگاه می‌دارند.

کد خبر 166464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز