همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی از تحریم‌هایی که امروز بر بحث مثلا مبادلات بانکی با جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود؛ هزینه آن را مردم اروپا می پردازند زیرا وقتی که به دنبال این تحریمها ما نتوانیم آن واردات را انجام بدهیم یا آن صادرات را انجام دهیم، ده‌ها و بلکه هزاران فرصت شغلی از بین می رود.

سعید جلیلی

مهر نوشت:  سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در گفتگوی اختصاصی با شبکه یورونیوز گفت: پانزده ماه پیش نیز در همین شهر استانبول اعلام کردم که ما حاضریم از همین امروز گفتگوها را ادامه دهیم. ما همان زمان هم برای ادامه گفتگو ها آماده بودیم. ما می‌گفتیم گفتگوها در یک بستر از همکاری می‌تواند شکل گیرد و امروز آنها این آمادگی را دارند که در بستر همکاری گفتگوها را شروع کنند به همین علت ما از آن استقبال کردیم.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نظام بانکی ایران و معاملات بانکی با این کشور گفت :امروز مردم اروپا از برخی از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها محروم می شوند که این محرومیت به شدت روی زندگی و اوضاع و احوال اقتصادی مردم اروپا تاثیر می گذارد. یکی از بحث‌های اساسی نیز همین مناسباتی است که کشورهای اروپایی و مردم اروپا می توانند با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران امروز ظرفیت‌های بسیار خوب چه در بحث صادرات به اتحادیه اروپا به خصوص در زمینه انرژی و نفت و چه در زمینه واردات از اروپا در بازار بزرگ هفتاد میلیون نفری که ایران دارد.

جلیلی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود میان ایران و اروپا تاکید کرد: برخی از موضوعات و برخی از تحریم‌هایی که امروز بر بحث مثلا مبادلات بانکی با جمهوری اسلامی ایران اعمال می شود؛ هزینه آن را مردم اروپا می پردازند زیرا وقتی که به دنبال این تحریم‌ها ما نتوانیم آن واردات را انجام بدهیم یا آن صادرات را انجام دهیم، ده‌ها و بلکه هزاران فرصت شغلی از بین می رود.

کد خبر 166590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز