همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی حمایت از هیات مذاکره کننده هسته‌ای را در نامه‌ای با امضای 204 نماینده متذکر شده است و صرفا از مذاکرات در چارچوب ان پی تی و صیانت از ملت ایران پشتیبانی ‌می‌کند و این مذاکرات را مورد رصد قرار ‌می‌دهد.

علی لاریجانی(رییس مجلس شورای اسلامی) در آغاز جلسه علنی امروز؛ سه‌شنبه(29 فروردین) مجلس شورای اسلامی، در رابطه با مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: گروه 1+5 به این منطق عقلانی رسیدند که باید در تعامل مناسب با ایران از نظام حقوقی ان پی تی با ایران وارد گفت وگو شوند چراکه آنان دانستند زبان زور و تهدید راه به جایی نخواهد برد.

 وی در ادامه با اشاره به فتوای تاریخی مقام معظم رهبری درخصوص حرام بودن ساخت بمب اتمی بیان کرد: سلاح‌های کشتار جمعی یک مبنای اساسی برای گفت وگو باایران نخواهد بود بلکه تمام جهان ‌می‌بایست برای رسیدن به جهانی عاری از سلاح‌های کشتار جمعی گام عملی بردارد.

لاریجانی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی حمایت از هیات مذاکره کننده هسته‌ای را در نامه‌ای با امضای 204 نماینده متذکر شده است و صرفا از مذاکرات در چارچوب ان پی تی و صیانت از حقوق ملت ایران پشتیبانی ‌می‌کند و این مذاکرات را مورد رصد قرار ‌می‌دهد.

وی درادامه در رابطه با مسایلی که امروزه در بحرین و فلسطین اتفاق ‌می‌افتد، گفت: امروزه ملت بحرین و فلسطین در آزمون جدیدی که درگیری با دیکتاتوری‌هاست قرار گرفته اند به گونه‌ای که ما اعتصاب غذای بیش از یک ماهه هشت نفر از فلسطینیان راداشتیم و مبارز بحرینی را داریم که بیش از دو ماه در اعتصاب غذا به سر ‌می‌برد و این نشان از مجاهدت این افراد است.

لاریجانی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد این رفتار خود را بیش ازپیش ادامه دهد بداند که در جامعه جهانی منزوی‌تر خواهد شد و او دیگر آبرویی نزد ملت ها ندارد.

لاریجانی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی از حرکت مجاهدان و مبارزان فلسطینی و بحرینی حمایت ‌می‌کند و به حاکمان این کشورها توصیه ‌می‌کند که تکیه بر قوای بیرونی را فراموش کرده و هرچه سریعتر به ملت خود تکیه کند چراکه حق ملت بحرین و فلسطین است که در کشور خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

لاریجانی همچنین خطاب به کشور امارات گفت:‌ به کشور امارات توصیه ‌می‌کنیم باتوجه به اقتضای زمانی و مکانی خود خردمندانه عمل کند و درمورد همکاری دو جانبه با ایران بیشتر اندیشه کند.

لازم به ذکر است دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با قرائت قرآن و سخنرانی آقای لاریجانی رسما آغاز شد.

کد خبر 166627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز