دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: مشکل ترافیک تهران لاینحل نیست. هر کشوری به فراخور اطلاعات، امکانات و توانمندیهای خود به نوعی با این مشکل کنار آمده و ما نیز به عنوان یکی از کلانشهرهای درگیر با معضل ترافیک، می‌توانیم با بهره‌مندی از این تجربیات مشکل ترافیک تهران را حل کنیم.

محمد باقر قالیباف در هفتمین کنفرانس حمل و نقل و ترافیک که در سالن همایش‌های رازی برگزار شده بود، با تاکید بر اینکه مهم ترین وظیفه یک مدیر اجرایی عمل کردن است نه سخنرانی کردن، تصریح کرد: بارها در مورد معضل ترافیک کنفرانس و همایش برگزارکردیم اما در عمل خروجی کار مشخص نیست و تا همین حالا که ما در این همایش دور هم جمع شده‌ایم هنوز تکلیف ترافیک مشخص نیست.

به اعتقاد شهردار تهران، راهکارهای بهبود معضل ترافیک با دو عنصر مدیریت واحد ترافیکی و نگاه درست و سیستماتیک به مدیریت شهری میسر است.

شهردار تهران با یادآوری زمانی که در سمت فرمانده نیروی انتظامی کشور فعال بود ، گفت: به یاد دارم در آن زمان طرح 18 ماهه ای را مطرح کردیم که در صورت اجرایی شدن فرصت خوبی پیدا می‌شد که با برنامه‌ریزی های دقیق و بلندمدت ترافیک تهران کنترل و از این حالت  لجام گسیختگی خارج شود اما متاسفانه  بوروکراسی حاکم بر سیستم ادارات مانع از تحقق این طرح شد.به گفته شهردار تهران بر اساس این طرح 50 سناریوی شبیه سازی شده ترافیکی تا افق سال  1390 پیش‌بینی شده بود.

وی از نبود مدیریت واحد در حوزه ترافیک گلایه کرد و آن را غیرکارشناسانه خواند به طوری که در حال حاضر بیش از 17 سازمان و نهاد در امر ترافیک تصمیم گیرنده هستند که هماهنگ کردن هر یک از آنها با دیگری کار دشوار و  زمان بری است، حتی در درون مجموعه شهرداری نیز گاهی اوقات چندین سازمان برای اتخاذ یک تصمیم واحد زمان زیادی برای توافق نظر تلف می‌کنند در حالی که باید یک نهاد واحد تصمیم گیرنده باشد تا در مواقع ضروری هم در مقابل مردم و هم  مسئولین پاسخگو باشد.

شهردار تهران با اشاره به این که هنوز تکلیف مساله مهمی مانند ترافیک در پایتخت که به اعتقاد 45 درصد تهرانی‌ها مهم‌ترین معضل شهر است، مشخص نیست، گفت: 60درصد اقداماتی که برای کاهش ترافیک در تهران نیاز است، خارج از اختیارات شهرداری است.

شهردار تهران  کشته شدن بیش از 27 هزار نفر در کشور و مجروح شدن بیش از 100 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات رانندگی را یک فاجعه ملی عنوان کرد و افزود: تلفات تصادفات رانندگی در کشور ما از تلفات جنگ نیز بیشتر است.

وی ارزیابی خود را از وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران متوسط رو به ضعیف خواند و گفت: در عین حال در سال 86 به عنوان مهمترین دستور کار شهرداری گسترش سیستم حمل و نقل عمومی و در کنار آن شبکه‌سازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که افزایش قیمت بنزین باید بدون تاثیرگذاری بر سیستم حمل و نقل عمومی باشد. 

کد خبر 16675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز