همشهری آنلاین: در یک دیدار تماشایی بایرن مونیخ با شایستگی نتیجه دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به سود خود رقم زد.

Ribery

در چارچوب دیدار‌های نیمه نهایی چمپیونزلیگ، شامگاه سه‌شنبه (29 فروردین) بایرن مونیخ میزبان رئال مادرید بود.
این اولین مسابقه‌ نیمه‌ نهایی این جام بود که در ورزشگاه آلیانتس مونیخ برگزار ‌شد.

بایرن مونیخ که هوادارانش آن را در سرود باشگاهی خود"ستاره‌ جنوب" می‌نامند، در هفته‌ گذشته پس از شکست در برابر دورتموند و از دست دادن امتیازاتی باارزش، عملا از کورس قهرمانی بوندس‌لیگا خارج شد و حالا همه‌ تلاش خود را معطوف به آن کرده که با غلبه بر رئال مادرید به دیدار فینال که در مونیخ برگزار خواهد شد، راه یابد.

از سوی دیگر، موفقیت برای رئال مادرید نیز از اهمیت زیادی برخوردار بود. تیم "قوهای سپید" اگر چه هنوز در لالیگا با اختلاف چهار امتیاز نسبت به بارسلونا در صدر جدول است، ولی تضمینی برای قهرمانی این تیم وجود ندارد و تنها یک شکست و یک مساوی در دیدارهای باقیمانده می‌تواند سبب رسیدن بارسلونا به این تیم شود.

بایرن مونیخ در پانزدهمین دور مسابقات چمپیونزلیگ، برای ششمین بار است که به رقابت‌های نیمه نهایی رسیده است. جالب این که از این شش بار، دو بار حریف مونیخی‌ها رئال مادرید بوده است و این دو تیم سه‌شنبه شب برای سومین بار در نیمه نهایی در برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.

بایرن مونیخ در دیدارهای نیمه نهایی این جام در مجموع سه بار موفق شده به فینال راه یابد و دوبار از دور رقابت‌ها خارج شده است و کارنامه این تیم در برابر رئال مادرید در نیمه نهایی یک بار کامیابی و یک بار ناکامی بوده است.

افزون بر آن، بایرن مونیخ و رئال مادرید در مجموع در رقابت‌های جام‌های اروپا تا دیشب ۱۸ بار با یکدیگر روبرو شده بودند که کارنامه این دیدارها به سود رئال مادرید است که روی هم ۱۰ بار پیروز شده و ۶ بار شکست خورده است. دو دیدار هم با نتیجه‌ مساوی به پایان رسیده است.

و بالاخره در دیدار سه‌شنبه شب دیدار نوزدهم دو تیم در مونیخ برگزار شد که این بار تیم میزبان موفق شد با نتیجه دو بر یک بر حریف قدر خود غلبه کرده و هفته آینده با امید بیشتری راهی مادرید شود.

در این دیدار بایرنی‌ها خیلی زود توسط ریبری به گل رسیدند (دقیقه 17).

فرانک ریبری

 

این نتیجه تا پایان نیمه اول ادامه داشت تا این که مسعود اوزیل در نیمه دوم روی پاس زیبای کریس رونالدو بازی را به تساوی کشاند (دقیقه 53).

مسعود اوزیل

بازی با همین نتیجه در حال به اتمام رسیدن بود که درست در دقیقه آخر (90) ماریو گومز ورزشگاه را روی سر مادریدی‌ها خراب کرده و تیر خلاص را به پیکر این تیم وارد کرد.

بازی با این پیروزی شیرین برای تیم آلمانی به انتها رسید تا دو تیم هفته دیگر دیدار برگشت را به میزبانی رئال در ورزشگاه سانتیاگو برنابو برگزار کنند.

 

کد خبر 166860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز