همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تعریف شبکه دوچرخه سواری برای همه مناطق شهرداری خبر داد و گفت: امسال پنج میلیارد تومان برای توسعه دوچرخه سواری در تهران در نظر گرفته شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با همشهری آنلاین با اشاره به اینکه شورای شهر در بودجه امسال، پنج میلیارد تومان برای توسعه دوچرخه سواری در تهران در نظر گرفته است، افزود: البته در صورت تایید این برنامه در شورای شهر، بودجه دوچرخه سواری در متمم افزایش می‌یابد.

وی با برشمردن مزایای دوچرخه سواری اظهار داشت: بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی از آثار اولیه نهادینه شدن دوچرخه سواری است ضمن اینکه این امر موجب کاهش بار ترافیک در شهر می‌شود.

معاون شهردار تهران، دوچرخه سواری را یکی از مدل‌های اصلی حمل و نقل معرفی کرد و گفت: فرهنگ سازی و ترویج دوچرخه سواری از اولویت‌های ما در سال 91 است و به همین دلیل در نظر داریم آن را در همه نقاط شهر گسترش دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به چهارهزار دستگاه دوچرخه در خانه‌های دوچرخه سطح شهر وجود دارد، افزود:  30 هزار نفر به صورت رسمی عضو خانه‌های دوچرخه هستند که باید در سال جاری این تعداد افزایش یابند.

وی از احداث مسیرهای دوچرخه سواری در برخی از معابر خبر داد و اظهار داشت: بدنبال این هستیم که پارکینگ‌هایی را نیز برای افرادی که با دوچرخه شخصی خود در سطح شهر تردد می‌کنند، فراهم کنیم تا رفت و آمد برای راکبان آنها آسان تر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همشهری آنلاین گفت: پیش از هر کاری باید امکان دسترسی شهروندان به دوچرخه را فراهم کنیم و سپس از مردم بخواهیم که از این طرح استقبال کنند؛ در این صورت به مرور فرهنگ دوچرخه سواری نهادینه می‌شود.

کد خبر 166863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز