مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای شهر تهران با شهردار و اعضای شورای شهر بیشکک - پایتخت قرقیزستان- دیدار کرد.

در این دیدار مهدی چمران بر آمادگی مدیریت شهری تهران برای گسترش روابط با پایتخت قرقیزستان به‌عنوان خواهرخوانده تهران تاکید کرد.به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای شهر تهران، چمران با اشاره به ارتباط دیرینه و قدیمی بین دو کشور مسلمان ایران و قرقیزستان گفت: مدیریت شهری تهران، آمادگی گسترش همکاری دوجانبه بین تهران و بیشکک در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی، ضرورت دارد کشورهایی که در همسایگی هم قرار دارند و ارتباطات سیاسی، اقتصادی و مذهبی نزدیکی نیز دارند هر چه بیشتر با هم ارتباط برقرار کنند تا در مقابل قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی بایستند و از حقوق خود دفاع کنند.

وی در ادامه با اشاره به خواهرخوانده بودن پایتخت‌های دو کشور ایران و قرقیزستان یادآوری کرد: علاوه بر همکاری در سطح دو کشور، شهر تهران با جمعیت 10 میلیونی با تجربیات بالا در مسائل شهری می‌تواند همکار و همیار خوبی برای شهر بیشکک و سایر شهرهای شما باشد.

چمران اضافه کرد: این پیشرفت‌ها تنها مربوط به کشور ما نیست بلکه متعلق به همه ملت‌های مسلمانی است که از سوی ابر قدرت‌ها سال‌ها تحت فشار بوده‌اند و ما آنها را از دوستان خود می‌دانیم و آماده تبادل تجربیات در این زمینه با آنها هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی و مستقل هم باید قدرت و شجاعت شکستن محدودیت‌هایی که دشمنان ایجاد کرده‌اند داشته باشند افزود: دشمنان می‌خواهند هر چه بیشتر بین کشورهای مسلمان و دوست تنش و ناراحتی ایجاد کنند و ما باید با صمیمیت خود این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

چمران همچنین به روابط صمیمانه و قانونمند بین شورای شهر و شهرداری اشاره کرد و گفت: در بحث مسائل شهری حرکت‌های خوبی را آغاز کرده‌ایم و در مسیر انجام آنها هستیم.رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه ما شهردار تهران را نیز یکی از اعضای شورا به حساب می‌آوریم تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری، نظارت و نقد صمیمانه بین ما و شهرداری حاکم است و تصمیمات مهم شهری را به‌صورت مشترک و هماهنگ با شهرداری می‌گیریم که اگر این نظارت و نقد صمیمانه هم وجود نداشت به این پیشرفت‌ها نائل نمی‌شدیم.

در ادامه عیسی عمر کولوف شهردار بیشکک از پیشرفت روزافزون شهر تهران ابراز خرسندی کرد و گفت: بعد از 10 سال برای بار دوم است که به تهران می‌آیم و در این مدت پیشرفت و توسعه شهر تهران کاملا مشهود است. وی افزود: در این سفر شهر تهران را از نزدیک دیدم و شاهد ساخت‌و‌ساز ساختمان‌ها، بهسازی کوچه‌ها، ساخت پارک‌ها و افزایش فضای سبز در شهر تهران و حومه آن بودم.

وی همچنین به بازدید خود از مترو، تونل صدر و نیایش و سایر پروژه‌های شهری اشاره کرد و اظهار داشت: من از موفقیت‌های شهردار تهران بسیار خوشحالم و فکر می‌کنم وی بدون کنترل تیزبینانه شورای شهر نمی‌توانست چنین موفقیت‌هایی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم شورای شهر تهران با نظارت جامع و کاملی که دارد نقش مهمی در پیشرفت شهر تهران دارد. شهردار بیشکک همچنین افزود: انجام سفر در قالب چنین هیات پر تعدادی نشان‌دهنده علاقه و دوستی ما نه‌تنها به شهروندان تهرانی بلکه به تمام ملت ایران است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همکاری بین اعضای شورای شهرها و شهرداری‌ها جهش بزرگی را در توسعه ارتباطات ایجاد می‌کند چراکه باید آن قسمت از همکاری‌ها را که دولت‌ها فرصت ایجاد آن را ندارند، پر کنند. وی اظهار امیدواری کرد که این رفت‌وآمدها باعث تحکیم روابط دو کشور شود ضمن اینکه ارتباطات از این جنس به حل مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی و بیشککی کمک کند.

کد خبر 167475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز