گروه اقتصادی: خریداران به هنگام خرید مسکن گواهی کیفیت ساختمان را از سازندگان دریافت کنند.

مسکن

رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران با اعلام این مطلب گفت: گواهی کیفیت ساختمان برای اطمینان‌خاطر از استاندارد بودن ساخت‌و‌سازهای مسکونی است که خریداران باید هنگام خرید آن را از سازندگان اینگونه واحد‌ها مطالبه کنند.
جواد سهامیان مقدم در مراسم امضای تفاهمنامه پیاده‌سازی‌ نظام‌جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم بهره‌گیری از مصالح ساختمانی استاندارد در کشور گفت: مواد و مصالح استاندارد ضامن دوام و کیفیت بنا محسوب می‌شود و از سوی دیگر باید مقررات ملی ساختمان به شکل دقیق به مورد اجرا گذاشته شود.

تضمین کیفیت ساختمان به مدت 10 سال

روز گذشته تفاهمنامه پیاده‌سازی‌ نظام جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و بیمه مرکزی امضا شد. در این مراسم بیمه‌گران تعهد کردند که درصورت دریافت بیمه‌نامه توسط متقاضیان آمادگی پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث برای واحدهای مسکونی را دارند. در این مراسم رئیس‌کل بیمه‌مرکزی با اشاره به پیاده‌سازی‌ نظام جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی گفت:

بیمه آماده تامین خسارات جانی و مالی ناشی از ریزش ساختمان‌ها و جبران با پذیرش ریسک در این بخش است. سیدمحمد کریمی افزود: امروز شاهد شروع حرکتی در چارچوب قانون هستیم که کیفیت ساختمان‌ها برای مدت 10 سال از سوی شرکت‌های بیمه مورد تضمین قرار می‌گیرد.


به گزارش ایرنا کریمی ادامه داد: بیمه مرکزی تلاش لازم را برای تصویب لایحه بیمه اجباری مسئولیت حرفه‌ای مجریان ساخت‌و‌ساز ساختمان‌ها طبق مفاد برنامه پنجم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی به کار می‌گیرد. وی تصریح کرد: میزان پرداخت حق بیمه یک ساختمان مسکونی تقریبا ناچیز است اما بروز سوانح طبیعی ازجمله سیل و زلزله درصورت نبود بیمه خساراتی جبران‌ناپذیر است.

کد خبر 167675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز