مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

سما: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری نسبت به تقویت و اعتلای هویت دینی اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) 140 ایستگاه فرهنگی در میادین اصلی پایتخت برپا شده و تجمع هیئت‌های مذهبی نیز در میدان هفتم تیر به‌عنوان میعادگاه هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

سید محمد هادی ایازی درخصوص اجرای برنامه‌های مذهبی شهرداری تهران به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: مدیریت فرهنگی شهر با همکاری تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی اقدام به برپایی همزمان 140 ایستگاه فرهنگی در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در میادین اصلی پایتخت کرد.

وی با اشاره به تجمع هیئت‌های مذهبی در میدان هفتم تیر گفت: در این روز میدان هفتم تیر میعادگاه هیئت‌های مذهبی بود، تجمع و عزاداری هیئت‌های مذهبی از ساعت 9 صبح آغاز و تا اذان ظهر ادامه داشت. این برنامه زمینه حضور تمامی اقشار جامعه در مراسم عزاداری دخت گرامی رسول‌ اکرم(ص) را فراهم کرد و با هدف ارج نهادن به نقش و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در اشاعه اسلام و دفاع از ارزش‌های والای آن برگزار شد.

ایازی ادامه داد: انتشار و توزیع محصولات فرهنگی نظیر لوح فشرده اشک یاس و کتابچه بانوی مهر و ماه، برافراشتن پرچم‌های عزاداری در مناطق، نصب تبلیغات محیطی با استفاده از شعائر مذهبی و فضاسازی شهری، اقدامات شهرداری تهران به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را تشکیل دادند.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی، مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری باشکوه مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در مرکز فعالیت‌های دینی با هدف اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و تقویت و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی، اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای به مناسبت ایام فاطمیه به اجرا درآمد. وی افزود: برگزاری مراسم سخنرانی، عزاداری و مرثیه سرایی در تمامی مساجدی که به نام یا القاب حضرت فاطمه(س) مزین شده‌اند و برگزاری مراسم سخنرانی و سوگواری به مناسبت ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام در 1000 باب مسجد جامع و شاخص از جمله این برنامه‌ها بود.

مشاور شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: همچنین به این مناسبت تهیه و توزیع بیش از 20 هزار جلد کتابچه فاطمه(س) پاره تن پیامبر(ص) در مساجد و مراکز دینی شهر تهران انجام ‌شد و مسابقه بزرگ اینترانتی تحت‌عنوان‌ ام‌ابیها سلام‌الله‌ علیها جهت آشنایی هرچه بیشتر با سیره و شخصیت الهی حضرت زهرا(س) نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: به این مناسبت ایستگاه‌های فرهنگی و پذیرایی از عزاداران فاطمی در روز شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در تمامی میادین اصلی شهر تهران برپا شد و هزاران عدد بنر مربوط به شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها تهیه و به مساجد و مراکز دینی اهدا شد.

ناصحی در ادامه خاطر نشان کرد: فضاسازی سیمای بصری شهر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی از قبیل تلویزیون‌های شهری، بیلبورد و نصب بنر با محوریت آموزه‌های دینی مربوط به ایام فاطمیه نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت انجام شد.
بنا بر این گزارش، عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران هم گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای شهرداری کمک به تجمع هیئت‌های فاطمی در نقاط مختلف شهر بوده است. رمضانی افزود: توزیع 150هزار نسخه محصولات فرهنگی، تیراژ صد هزار کتابچه و توزیع آن در سطح شهر از اقداماتی است که در ایام فاطمیه به انجام رسید.

کد خبر 167888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز