پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک جفت توله ببر سوماترا و یک جفت بچه اورانگوتان در باغ وحشی در اندونزی به همبازی‌های جدانشدنی‌ بدل شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس دوستی میان نیا و اما، دو بچه اورانگوتان ماده 5 ماهه، و دما و مانیس، دو توله ببر نر در باغ وحش " تامان سفری" در شهر سیسورای اندونزی شکوفا شده است که آنها در مهد کودک آن اتاقی مشترک دارند.

این چهار توله پس از آنکه مدت کوتاهی پس از زایمان بوسیله مادرهایشان طرد شدند، در کنار هم  قرار گرفتند و از آن هنگام با یکدیگر بازی می‌کنند، بدن یکدیگر را می‌خارانند و نیشگون می‌گیرند و پس از خسته شدن در بغل هم چرت می‌زنند.

دوستی ببر و اورانگوتان/AP Photo/Achmad Ibrahim)

یکی از نگهبانان باغ وحش می‌گوید چنین وضعیتی بسیار غیرمعمول است و هیچگاه در حیات وحش دیده نمی‌شود. به گفته این نگهبان در یک ماهی که این توله‌ها در کنار هم قرار دارند، هیچ عمل خصومت‌آمیزی نسبت به هم نشان نداده‌اند.

هر دوی یبرها  و اورانگوتان‌های اندونزی گونه‌های در معرض خطر انقراضی هستند که به علت تخریب مداوم زیستگاه‌هایشان تهدید می‌شوند.

به گفته کارشناسان دوستی استثنایی میان این بچه ببرها و بچه اورانگوتان‌ها کوتاه‌مدت خواهد بود زیرا با بزرگ شدن این حیوانات غرایز اصلی‌شان خود را نشان خواهد داد.

کد خبر 16902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز