همشهری آنلاین: رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه دانشجویان برای دریافت وام شهریه تا پایان اردیبهشت ماه فرصت ثبت‌نام دارند، گفت: این وام در نهایت تا پایان تیرماه از سوی دانشگاه به حساب آنان واریز می‌شود.

کیوان مرادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سقف پرداخت وام شهریه در هیچ دانشگاهی نمی‌تواند از سقف 70 درصد بیشتر باشد، گفت: به هیچ دانشجویی وام صددرصدی برای پرداخت شهریه تعلق نمی‌گیرد.

مرادیان همچنین درخصوص نحوه بازپرداخت وام شهریه، گفت: دانشجویان فرصت دارند 9 ماه پس از اتمام دوران تحصیلشان نسبت به پرداخت وام اقدام کنند، اما اگر دانشجویی کارهایش را بدون تکلیف رها کند از امتیاز پرداخت به شکل اقساط در مدت 60 ماه بهره نخواهد برد و مجبور است کل وام را به صورت یکجا پرداخت کند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تخصیص مبلغ 123 میلیارد تومان برای وام شهریه به کل دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: تا این زمان حدود 120 میلیارد تومان از این مبلغ بین دانشگاه‌ها توزیع شده است،‌ همچنین این مبلغ نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته حدود 50 درصد افزایش داشته است.

مرادیان در خاتمه اضافه کرد: دراین میان فارغ التحصیلانی که به خدمت سربازی می‌روند می‌توانند بعد از پایان دوران خدمت سربازی نسبت به بازپرداخت وام شهریه خود اقدام کنند.

کد خبر 169106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز