همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: افزایش قیمت بنزین در سال جاری بر اساس فرمولی صورت می‌گیرد که دولت تعیین می‌کند. همچنین این افزایش قیمت بر اساس درکی است که دولت از قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد داشت اما شیب این افزایش باید ملایم باشد.

سیدعماد حسینی در گفتگو با همشهری آنلاین در پاسخ به اینکه "با توجه به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق مجلس در زمینه هدفمندی یارانه‌ها ، افزایش قیمت حامل‌های انرژی چگونه اعمال می‌شود؟" گفت: دولت بر اساس اعتبار 66 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری و متناسب با درآمد مردم می‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: دولت بر اساس ارتباط تنگاتنگ قانون هدفمندی یارانه‌ها و بودجه 91 باید فرمولی ارائه دهد که افزایش قیمت حامل‌های انرژی متناسب آن باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پاسخ به اینکه دولت چه بازه‌ای از افزایش قیمت را می‌تواند برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری در نظر بگیرد، گفت: این افزایش قیمت بر اساس درکی است که دولت از قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد داشت.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: قیمت بنزین تا پایان برنامه پنجم توسعه نباید از 950 تومان بیشتر شود بنابراین دولت برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری باید بر اساس شیب ملایمی این افزایش قیمت را در نظر بگیرد.

کد خبر 169512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز