دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: قیمت برخی انواع شیر با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانه‌های لبنی از دوشنبه کاهش یافته و مقرر شده نرخ لبنیات تا پایان هفته جاری به قیمت‌های سال گذشته بازگردد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از توافق شرکت‌های لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازگشت قیمت شیر و لبنیات به نرخ‌ اسفند ماه سال گذشته به‌مدت 10روز خبر داد و گفت: بر این اساس نرخ برخی انواع شیر از روز گذشته کاهش یافته اما بازگشت کامل قیمت شیر و لبنیات به نرخ‌های سال گذشته نیازمند چند روز زمان است و این کار تا پایان هفته انجام می‌شود.

رضا باکری افزود: هنوز نرخ شیر خام به 630 تومان کاهش نیافته اما کارخانه‌های لبنی بنا بر دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت شیر و لبنیات را کاهش خواهند داد و مقرر شده درصورتی که ظرف مدت 10 روز قیمت پایه شیر خام به 630 تومان کاهش نیابد دولت نسبت به پرداخت عدم‌النفع به کارخانه‌های لبنی و یا افزایش قیمت‌ها اقدام کند.

به گفته باکری از روز گذشته نرخ شیر بطری دامداران از هزار و 400 به هزار و 150، پاک از هزار و 500 به هزار و 200 تومان و برخی دیگر انواع شیر بطری کاهش یافته و شرکت‌های لبنی ملزم شده‌اند قیمت انواع شیر و لبنیات را تا پایان هفته جاری به نرخ‌ اسفند ماه سال گذشته برگردانند.

کد خبر 169562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز