گروه شهری: به‌منظور فراهم کردن ارتباط از راه دور شهروندان با شهرداری وب کیوسک‌ها در شهر راه‌اندازی می‌شوند.

رئیس سازمان اتوماسیون اداری شهرداری تهران از پیش‌بینی راهکارهایی برای ارتباط از راه دور شهروندان با شهرداری به‌منظور کاهش اتلاف وقت و سفرهای درونشهری و همچنین سرعت در اجرای کار خبر داد.جواد درویش با اعلام اینکه امروز بیش از 38 هزار نفر با این اتوماسیون کار می‌کنند گفت: با راه‌اندازی این سیستم حرکت به سمت شهرداری الکترونیک آغاز و کار ساماندهی دبیرخانه و همچنین مکاتبات اداری شهرداری تهران با راه‌اندازی این سیستم انجام شد.

درویش افزود: شهروندان برای ارتباط از راه دور با شهرداری می‌توانند با ورود به سایت شهرداری تهران وارد سامانه مکاتبات الکترونیک شوند، درخواستشان را ثبت و مشخصاتشان را وارد کنند، دکمه تایید را زده و شماره ثبت خود را دریافت کنند. وی تصریح کرد:

این سامانه از 20 اسفند سال گذشته در مناطق 14 و 18 به‌طور پایلوت راه‌اندازی شد و از 20 فروردین امسال در همه مجموعه شهرداری آغاز به کار کرد و همه مردم می‌توانند از طریق این سایت مکاتبات خود را با شهرداری تهران انجام دهند.درویش با بیان اینکه روش‌هایی نیز برای پیگیری درخواست شهروندان در حال پیش‌بینی است، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق پیامک به شماره 30004242 کد پیگیری خود را ارسال و مکاتبه‌خود را پیگیری کنند. به گفته وی سیستم ارسال پیامک در آینده نزدیک برا ی استفاده شهروندان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اتوماسیون اداری شهرداری تهران همچنین با اشاره به راه‌اندازی تلفن گویا به این منظور گفت: این سیستم نیز که مراحل نرم افزاری آن به اتمام رسیده و در مراحل پایانی راه‌اندازی است هم راهی است تا شهروندان بتوانند از طریق تلفن گویا که به‌زودی شماره آن اعلام می‌شود، کد پیگیری خود را وارد کرده و کار خود را پیگیری کنند.

درویش در ادامه از پیش‌بینی راه‌اندازی وب کیوسک‌ها برای ارتباط از راه دور شهروندان با شهرداری نیز خبر داد و افزود: هم‌اکنون شهروندان برای مراجعه به دبیرخانه شهرداری باید در ساعات اداری مراجعه کنند اما با نصب این وب‌کیوسک‌ها که همانند عابر بانک‌های سطح شهر است، می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با دبیرخانه شهرداری در ارتباط باشند و درخواستشان را ثبت و یا پیگیری کنند.

به گفته درویش، وب کیوسک‌ها که هم‌اکنون در مرحله خرید است و بعد از نصب آن راه‌اندازی خواهند شد، ابتدا به‌طور پایلوت در شهرداری مرکز و بعد در همه مناطق شهرداری نصب خواهند شد.رئیس سازمان اتوماسیون اداری شهرداری تهران، کاهش سفرهای درون شهری، صرفه جویی در وقت، سرعت در انجام کار، فرهنگ‌سازی برای انجام الکترونیکی کارها و همچنین کاهش مشکلات ارتباطات رو در رو را از جمله مزایای استفاده از این راهکارها دانست.

کد خبر 169855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز