رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه روزانه بیش از 1200دستگاه خودرو شماره‌گذاری می‌شود، گفت: بر این اساس در هر ساعت حدود 50خودروی جدید شماره‌گذاری می‌شود.

سردار اسکندر مومنی در همایش حوادث رانندگی و جاده‌ای، با اشاره به‌وجود 15میلیون خودروی شماره‌گذاری شده تا سال90، اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این است که تا پایان دهه90 تعداد خودروهای کشور به بیش از 30میلیون خودرو خواهد رسید. این رقم ابتدای دهه گذشته حدود 4میلیون خودرو بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌میلیارد و 317میلیون وسیله نقلیه در دنیا وجود دارد، اظهار کرد: براین اساس به ازای هر 5نفر در دنیا یک وسیله نقلیه وجود دارد، این در حالی است که در ایران به ازای هر 3نفر یک وسیله نقلیه تولید می‌شود. به گفته مومنی، سالانه یک میلیون و 270هزار نفر در سراسر جهان بر اثر حوادث رانندگی کشته می‌شوند که میانگین جهانی تعداد کشته‌ها به ازای هر10هزار وسیله نقلیه 5.9نفر است که در ایران این میانگین در پایان سال گذشته2.8نفر بوده است.

وی افزود: در سال گذشته حدود یک میلیون و 668هزار خودروی جدید و 813هزار موتورسیکلت شماره‌گذاری شدند، همچنین یک میلیون و 900 هزار نفر نیز گواهینامه دریافت کردند.

کد خبر 170666
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز