شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقام‌های یمنی اعلام کردند طی یک حمله انتحاری در یکی از شهرهای شمالی این کشور، دست کم ۱۲ نفر کشته شده‌اند.

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در کنار مدرسه‌ای در شهر الحزم در استان الجوف باعث مرگ دست کم ۱۲ نفر شده است. این حادثه روز جمعه در حالی رخ داد که گروهی از شورشیان برای نماز در این مدرسه حضور داشتند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مقام‌های یمنی یک زن و سه کودک در میان کشته‌شدگان بوده‌اند. شهر الحزم تحت کنترل شورشیان شیعه قرار دارد. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حمله روز جمعه را بر عهده نگرفته است.

از سال گذشته ده‌ها تن در پی درگیری میان گروه‌های شیعه و سنی شمال یمن جان خود را از دست داده‌اند. مقام‌های امنیتی اعلام کردند روز جمعه طی حمله‌ای جداگانه بمبگذار انتحاری دیگری تلاش کرده راهپیمایی شورشیان را در استان صعده منفجر کند با این‌همه در این حمله تنها بمبگذار کشته شده است.

هفته گذشته نیز بیش از ۹۰ نفر از سربازانی که در مراسم "روز اتحاد ملی" در صنعا تمرین رژه می‌کردند در یک بمبگذاری انتحاری کشته شدند و گروه القاعده مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

گروه‌های امداد به تازگی هشدار داده‌اند بی‌ثباتی در کشور یمن باعث شده نیمی از مردم با کمبود مواد غذایی مواجه شوند؛ رویدادی که می‌تواند منجر به شکل گیری یک فاجعه انسانی شود.

کد خبر 171912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز