مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران از امضای تفاهمنامه‌ای میان شهرداری تهران و مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد خبر داد و گفت: براساس یکی از بندهای این تفاهمنامه، مرکزی منطقه‌ای برای آموزش حکمرانی محلی و مدیریت شهری توسط شهرداری تهران راه‌اندازی خواهد شد.

tehran

نامدار صداقت در گفت‌وگو با تهران سما با بیان این مطلب اظهار کرد: این مرکز که با همکاری و حمایت مرکز اسکان بشر سازمان ملل UN Habitat راه‌اندازی خواهد شد از طریق آموزش و پژوهش، ظرفیت‌های حکمرانی محلی و مدیریت شهری را در سطح شهرهای منطقه آسیای غربی و خاورمیانه ارتقا خواهد داد و تهران به‌عنوان کانون مباحث و تولید علم و دانش مدیریت شهری در سطح منطقه تبدیل خواهد شد.

وی تأیید استانداردهای رصدخانه شهری تهران را یکی دیگر از موضوعات این تفاهمنامه 10 بندی خواند و افزود: کار اجرایی این رصد خانه شهری که پیشرفت و موقعیت شهر در ابعاد زندگی شهری و انطباق آن با رفاه شهروندان را رصد‌می‌کند، با توجه به تأکید شهردار تهران آغاز شده و مقرر شده است مرکز اسکان بشر سازمان ملل در این خصوص به شهرداری تهران کمک‌های فنی و تخصصی ارائه دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی مدیریت شهری از دیگر بندهای امضا شده در این تفاهمنامه است. جشنواره مدیریت شهری که در زمینه پژوهش و نوآوری و در سطح محلات تهران برگزار می‌شد، با استقبال مرکز اسکان بشر سازمان ملل روبه‌رو شده و مقرر شده با همکاری این مرکز، این تجربه محلی به تجربه‌ای بین‌المللی تبدیل شده و از این پس جشنواره به‌صورت بین‌المللی و به‌عنوان یکی از جشنواره‌های مورد تأیید و توجه سازمان ملل متحد فراخوان خواهد داد.

صداقت، تولید و انتشار تجارب سال‌های اخیر مدیریت شهری تهران در قالب «بیانیه شهرهای جهان» که هرساله توسط سازمان ملل منتشر می‌شود را یکی دیگر از بندهای این تفاهمنامه عنوان کرد و در ادامه گفت: همچنین مقرر شده است شرایطی فراهم شود که شهرداری تهران بتواند از پایگاه تجارب برتر مدیریت شهری در دنیا بهره‌مند شده و این تجارب را باز‌تولید کرده و در اختیار دیگر شهرهای ایران نیز قرار دهد.

وی انتخاب تهران به‌عنوان میزبان کنفرانس جهانی 2012 سازمان ملل متحد با نام انرژی و پایداری شهری را یکی دیگر از بندهای این تفاهمنامه خواند و در ادامه اظهار کرد: امسال از سوی سازمان ملل با عنوان سال انرژی و پایداری نامگذاری شده است و این سازمان این مسئله را دنبال می‌کند که چگونه به سمت تولید انرژی پاک و سازگار با توسعه پایدار و محیط‌زیست حرکت کنیم.
صداقت افزود: به‌زودی طی توافقنامه‌ای تاریخ و جزئیات این کنفرانس میان شهرداری تهران و مرکز اسکان بشر سازمان ملل تعیین خواهد شد.

کد خبر 173100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز