مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم گفت: توزیع 5هزار معرفی‌نامه دریافت ارز تحصیلی از سوی مؤسسات اعزام دانشجو از دیروز آغاز شد و تا 5 روز ادامه می‌یابد.

حسن مسلمی نائینی درباره جزئیات دور جدید توزیع معرفی‌نامه‌های ارزی به ایسنا گفت: پیرو انتشار اطلاعیه‌های مربوطه درخصوص توزیع معرفی‌نامه‌های دریافت ارز تحصیلی که به اطلاع دانشجویان شاغل تحصیل در خارج از کشور رسید، توزیع ارز تحصیلی از دیروز در 12 شهر و 23 منطقه مختلف کشور توسط مؤسسات اعزام دانشجو آغاز شده است.وی با اشاره به اینکه حدود 5 هزار نفر برای دریافت ارز ثبت‌نام کرده بودند، افزود: از این تعداد، حدود 4 هزار نفر موفق به تکمیل مدارک خود و ثبت‌نام نهایی شدند.

به گفته مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، معرفی‌نامه‌های دریافت ارز تحصیلی تهیه شده و در اختیار مؤسسات اعزام دانشجو قرار گرفته است و از دیروز به‌مدت 5 روز توزیع می‌شود.مسلمی نائینی اضافه کرد: خانواده‌های این دانشجویان در شهرستان‌های مختلف می‌توانند به مؤسساتی که محل آن را خود دانشجو تعیین کرده است مراجعه و برگه‌های معرفی نامه را دریافت کنند.وی ارزهای تحصیلی را ویژه دانشجویانی دانست که با هزینه شخصی خود به خارج از کشور اعزام شده و مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در توضیح جزئیات دور جدید ثبت‌نام برای دریافت ارز تحصیلی عنوان کرد: دور جدید ثبت‌نام نیز از حدود 2 هفته پیش آغاز شده است و معرفی‌نامه‌ها نیز از نهم تیر ماه توزیع می‌شود.وی همچنین گفت: به‌نظر می‌رسد طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته میان بانک مرکزی و بانک‌ها، مشکلات بانکی تا حدودی حل شده است و دانشجویان می‌توانند هزینه تحصیل شان را دریافت کنند.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در پایان ضمن درخواست از دانشجویان برای تکمیل هرچه سریع‌تر ثبت‌نام خود، گفت: درصورت ناقص بودن اطلاعات پس از ثبت‌نام، پست الکترونیکی برای دانشجو ارسال می‌شود. در این صورت اگر دانشجو بلافاصله نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کند، می‌تواند معرفی‌نامه خود را در همان زمان تعیین شده دریافت کند و درغیر این صورت تاریخ تعیین شده برای وی عقب می‌افتد.

کد خبر 173330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز