عصر روز پنجشنبه سیدجلال حسینی، محسن بنگر و حسین ماهینی 3 مدافع فصل گذشته سپاهان و ذوب‌آهن با حضور در هیأت فوتبال استان تهران قرارداد رسمی خود را با باشگاه پرسپولیس امضا کردند تا فصل آینده پیراهن سرخ این تیم را بر تن کنند.

این سه مدافع در حالی خریدهای موفقیت‌آمیز پرسپولیس محسوب می‌شوند که خط دفاعی این تیم در سال‌های اخیر شرایط مناسبی نداشته و حالا می‌توان امیدوار بود که وضعیت سرخ‌پوشان در این پست بهتر شود. در ضمن 2 بازیکن جوان به نام‌های محمدرضا خانزاده و علی اسماعیل‌زاده هم از راه آهن و داماش به جمع پرسپولیسی‌ها اضافه شدند تا تعداد بازیکنان جدید این تیم به 7 نفر برسد؛چرا که شهاب گردان و محمد قاضی هم پیش از این با پرسپولیس قرارداد امضا کرده بودند. از بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس هم ایمون زاید، علیرضا نورمحمدی، غلامرضا رضایی، هادی نوروزی، مهرداد پولادی و جواد کاظمیان قراردادشان را با این تیم تمدید کردند، در حالی که هنوز خبری از تمدید قرارداد علی کریمی به‌صورت رسمی منتشر نشده است.

ناراحتی سپاهانی‌ها

سپاهانی‌ها بابت از دست دادن 2مدافع تاثیرگذار خود به‌شدت ناراحتند و حتی روز گذشته علیرضا رحیمی مدیرعامل سپاهان، مسئولان باشگاه پرسپولیس را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد که چرا با پرداخت مبالغ سنگین، بازیکنان مورد نظر خود را جذب می‌کنند. رحیمی مدعی است که باشگاه اصرار فراوانی کرد تا حسینی و بنگر در سپاهان بمانند ولی بنگر می‌گوید:«آنها نه با من تماسی گرفتند و نه مذاکره‌ای کردند و هیچ تلاشی برای ماندن من در این تیم انجام ندادند. فقط در روزنامه‌ها خواندم که رحیمی گفته می‌خواهیم بنگر را در سپاهان نگه داریم اما با من هیچ تماسی نگرفتند.»

اظهارات رحیمی که گفته نمی‌داند پرسپولیس این پول‌ها را از کجا می‌آورد، با عصبانیت محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس همراه شده است.او می‌گوید:«مگر پرسپولیس یتیم یا تیم کوچکی است که چنین موضوعاتی از سوی مدیرعامل سپاهان عنوان می‌شود؟ ما از همان جایی پول می‌آوریم که شما می‌آورید. مگر سپاهان در فصل گذشته از کجا بازیکن آورد و چند بازیکن این تیم بومی بودند؟ شما که تیم‌های پایه‌ای قهرمان دارید که بسیار هم قابل تقدیر است، چرا 11 بازیکن از بیرون به این تیم تزریق می‌کنید؟»

رویانیان در مورد قانون سقف قرارداد که توسط پرسپولیس و اکثر تیم‌های لیگ برتری رعایت نشده می‌گوید:«من باید دروغ بگویم چون سیستم فوتبال ایران مرا وادار به دروغ گفتن می‌کند. آنهایی که می‌گویند ما سقف قراردادها را رعایت می‌کنیم، آیا به واقع راست می‌گویند؟ آنها نمی‌توانند حقیقت را بگویند چون محکوم به دروغ گفتن هستند. من تنها کسی هستم که گفته‌ام نمی‌توانم در فصل نقل و انتقالات سقف قراردادها را رعایت کنم اما متاسفانه برخی از دوستان مرا هم مجبور می‌کنند به مردم دروغ بگویم.» او تاکید می‌کند:«وقتی بازیکنی با ما قراردادی به مبلغ 250 میلیون تومان می‌بندد و بعدازظهر همان روز باشگاه دیگری با علم به این موضوع که این بازیکن با ما قرارداد داخلی بسته، با او قرارداد 450میلیون تومانی امضا می‌کند، دیگر چه می‌توانیم بگوییم؟»

به‌دنبال هافبک دفاعی

پرسپولیس هنوز در پست هافبک دفاعی بازیکنی جذب نکرده و نیاز مبرمی به تقویت این پست دارد. مسئولان این باشگاه بعد از اینکه در جذب مهدی کیانی و رضا حقیقی ناکام ماندند، حالا به‌دنبال پژمان نوری و همچنین یک هافبک پرتغالی هستند ولی هنوز با این دو بازیکن به توافق نرسیده‌اند. قرار است نوری ظرف یکی دو روز آینده با پرسپولیس مذاکره کند در ضمن هافبک پرتغالی که مدنظر باشگاه پرسپولیس قرار دارد هنوز جوابی به مسئولان این تیم نداده است.

پرسپولیس در پست هافبک چپ هم درصدد جذب یک بازیکن است. آنها هنوز با امیرحسین فشنگچی به توافق نرسیده‌اند به همین دلیل مهرزاد معدنچی و میلاد زنیدپور در فهرست گزینه‌های پرسپولیس قرار دارند. اگر زنیدپور به پرسپولیس بیاید سهمیه لیگ برتری این تیم تکمیل می‌شود ولی معدنچی جزو سهمیه محسوب نمی‌شود و پرسپولیسی‌ها می‌توانند یک بازیکن دیگر را هم از لیگ برتر جذب کنند. معدنچی در دو سه روز گذشته در تست‌های پزشکی باشگاه پرسپولیس شرکت کرده و قرار است وضعیت او تا چند روز دیگر مشخص شود.

کد خبر 173359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز