یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسجد مقدس جمکران میزبان اولین محفل حیاط تئاترِ استان قم در سال 1391 استان شد.

نشست فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین، اولین محفل حیاط تئاتر استان قم در سال 91 به همت حوزه هنری استان قم و با میزبانی کانون نمایشِ معاونت فرهنگی و هنری مسجد مقدس جمکران بر گزار شد.

در این محفل که با استقبال پرشور هنرمندان پیشکسوت و جوان استان در فضای روحانی مسجد مقدس جمکران بر گزارشد، در حضور حسین پارسایی و وحید فرجی رئیس حوزه هنری استان قم از مهدی سکاکی از پیشکسوتان فعال نمایش در دهه‌های 40 و 50 که با نمایش‌های خود گونه‌ای مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی را پایه نهاده بود تقدیر به عمل آمد.

در همین راستا حسین پارسایی که از جمله شاگردان استاد مهدی سکاکی بوده‌ است، وی را پیش از هر چیز معلم اخلاقی دانست که اخلاق هنری را سر لوحه آموزش خود به هنرجویان قرار می‌داد.

پارسایی ضمن تشریح فعالیتهای استاد سکاکی در پیش و پس از انقلاب، تاثیر وی را در جریان تئاتر امروز استان قابل توجه دانست.

همچنین در این نشست مدیر کانون مسجد مقدس جمکران ظرفیت‌های این مکان مقدس را برای تولید تئاتر در قم تشریح کرد و خواستار همکاری‌ بین این کانون و حوزه هنری استان قم شد.

محفل حیاط تئاتر پاتوقی برای فعالان تتاتر استان که با رویکرد تعامل بیشتر هنرمندان این عرصه در سال 1390 بنا گذاشته شد و محفل اولین محفل حیاط تئاتر قم در واقع یازدهمین پاتوق متوالی حیاط تئاتر استان در دو سال اخیر بوده است.

کد خبر 173551

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز