همشهری آنلاین: آزادکاران نوجوان ایران در پایان روز دوم رقابت‌های کشتی جام پیروزی ترکیه دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب کردند.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، صابر خانجانی در وزن 46 کیلوگرم در اولین مبارزه خود با "مهمت یوچی" از ترکیه مسابقه داد و این آزادکار را شکست داد. امین خدابخش هم با "ریفات سایدوتالوف" قزاق رقابت کرد و توانست با نمایش خوب خود از سد این حریف عبور کند. در ادامه دو آزادکار 46 کیلوگرمی کشورمان با هم رقابت کردند که خانجانی توانست خدابخش را شکست دهد.

خانجانی در ادامه با "دارخان تاستان بیک" از قزاقستان رقابت کرد و با اجرای نمایشی زیبا حریف خود را مغلوب کرد و به فینال راه یافت. با فینالیست شدن او این امکان برای خدابخش به وجود آمد تا برای کسب مدال برنز شانس خود را در گروه بازنده‌ها امتحان کند. خدابخش در جدول شانس مجدد ابتدا با "مهمت یوچی" ترک کشتی گرفت و او را مغلوب کرد. وی در دیدار رده‌بندی " دارخان تاستان بیک" قزاق را شکست داد و به مدال برنز رسید. خانجانی هم در دیدار فینال در دیداری نفسگیر "نورژیکیت سوینبای" قزاقستانی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

سمیر یاوری در وزن 58 کیلوگرم تنها آزادکار ایران بود که در دور اول به میدان رفت و با "آسرکان کابادان" از ترکیه رقابت کرد. سمیر در اولین مبارزه خود کشتی حساب شده‌ای از خود به نمایش گذاشت و توانست نماینده ترکیه را شکست دهد. آزادکار کشورمان در دومین مبارزه خود به رقابت با "بیکا تسیکلاورا" از گرجستان پرداخت و این حریف را با نمایش خوب خود شکست داد. یاوری در کشتی سوم "سرکان یومورتاکی" از ترکیه را با ضربه فنی شکست داد. وی در رقابت بعدی با "ابراگیم الیاس‌اف" آزادکار قدرتمند روسیه مبارزه کرد و در دیداری نفسگیر نتیجه را به حریف واگذار کرد تا از راه‌یابی به فینال باز ماند. سمیر در دیدار رده‌بندی "سلیم کوزان" ترک را برد و صاحب مدال برنز شد.

علی موجرلو، آزادکار وزن 76 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست با "حاجی مهمت موخوتوف" آزادکار توانمند آذربایجانی‌ها رقابت کرد و توانست این حریف را شکست دهد. مجرلو در دور سوم با "ایبراهیم سیمسیک" از ترکیه مبارزه کرد و این حریف را شکست داد. وی در سومین مبارزه نیز با نماینده ترکیه رقابت کرد و موفق شد "باهادیر سرتاکایا" را شکست دهد و به رقابت پایانی برسد. موجرلو در دیدار فینال طی یک کشتی حساب شده "گئورگی چخارتیشویلی" از گرجستان را برد و مدال طلا را تصاحب کرد.

علی اصغر اکبری در وزن 100 کیلوگرم در اولین مبارزه خود با "اوکان آکار" ترک رقابت کرد و توانست از سد این کشتی‌گیر عبور کند. وی در ادامه با "آلپاسلان گوچلو" از ترکیه رقابت کرد و در مبارزه‌ای حساس آزادکار کشور میزبان را شکست داد. اکبری بعد با "فینگرلی هالگر" از آلمان مبارزه کرد و این دیدار نفسگیر را هم به سود خود به پایان رساند تا فینالیست شود. وی در دیدار پایانی به "یونوس امری دیدی" باخت و دوم شد.

 

کد خبر 173570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز