همشهری آنلاین: سومین دوره نمایشگاه «پوسترهای تجربی» در خانه‌ هنرمندان ایران برپا می‌شود.

پوستر تجسمی

به گزارش ایسنا، این پوسترها با موضوعاتی همچون میراث فرهنگی،محیط زیست،بیداری اسلامی،عاشورا،مقاومت،پیروزی انقلاب و موضوعات تبلیغاتی در قالب کارگاه ارتباط تصویری، با تدریس سیدحمید شریفی در دانشکده هنر دانشگاه شاهد طراحی شده‌اند.

سید حمید شریفی آل هاشم درباره جزئیات و چگونگی برگزاری این نمایشگاه که حاصل بیش از سه ماه تدریس او در قالب کلاس طراحی پوستر است، گفت:این سومین نمایشگاهی است که تحت عنوان پوسترهای تجربی از فعالیت‌های کلاسی دانشجویان برپا می شود.

به گفته‌ وی؛ دوره اول این نمایشگاه سال 1384 در نگارخانه سوره و دوره دوم آن سال 1388 در نگارخانه چلیپا برپا شد و نمایشگاه فعلی هم تداوم همان روند،یعنی ارائه ماحصل فعالیت‌های دانشجویان در یک دوره آموزشی کارگاهی،به صورت نمایشگاه است.

آل هاشم همچنین، برگزاری چنین نمایشگاهی را موجب تشویق و ترغیب دانشجویان جهت حضور جدی‌تر در عرصه فعالیت‌های هنری و همچنین نزدیک شدن فضای تجارب آموزشی و آکادمیک بها جامعه و بازار کار دانست.

وی در ادامه به نقش این دسته فعالیت‌ها در فراهم ساختن فرصت‌هایی برای ارائه و نقد و بررسی شیوه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها ضمن آشناسازی اساتید و هنرمندان با شیوه‌های آموزشی یکدیگر،موجب برطرف کردن معایب و ارتقاء سطح کیفی آموزش هنرهای تجسمی می‌شود.

در این نمایشگاه که به همت دفتر هنرهای تجسمی پایداری و با همکاری دانشکده هنر دانشگاه شاهد،نگارخانه چلیپا و موسسه فرهنگی هنری هنری سلوک افلاکیان برگزار شده، بیش از 94 اثر از 21 دانشجو به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه روز پنجشنبه 25 خرداد ماه از ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی،بعد از ایرانشهر،خیابان موسوی،باغ هنر افتتاح خواهد شد و تا 31 خردادماه همه روزه از ساعت 14 الی 20 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

 

کد خبر 173972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز