یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیم کارت‌های چند ظرفیتی با قابلیت جا دادن اطلاعات دو سیم کارت متفاوت از سال آینده توسط شرکت مخابرات ایران به بازار عرضه خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس مسوولان شرکت مخابرات ایران می‌گویند  آزمایش این سیم کارت‌ها انجام شده و از سال آینده این سیم کارتها در بازار سیم کارت تلفن همراه کشور ارائه خواهند شد.

پیش بینی شده که بهای تعویض سیم کارتهای فعلی با این سیم کارتها رقمی بین 100 تا 150 هزار ریال باشد. این طرح برای سهولت دارندگان چندین نوع سیم کارت از اپراتور‌های مختلف تلفن همراه در دستور کار شرکت ارتباطات سیار است.

همانند برخی از گوشی‌ها که می‌توانند چندین نوع سیم کارت را در خود جای دهند، این سیم‌ کارت‌ها نیز می‌توانند دو یا سه شماره از اپراتور اول، دوم (ایرانسل) و تالیا را در خود ذخیره کند.

در این روش مشترکان تلفن همراه اپراتور اول می‌توانند بر اساس نیاز خود از سیم‌کارتی استفاده کنند که قابلیت جای دادن چند شماره سیم‌کارت را در کنار هم داشته باشد. در حال حاضر این طرح برای شماره‌‏های اپراتور اول امکان پذیر خواهد بود.

داود زارعیان مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز در این باره  گفت: "برای این سیم کارتها قابلیتهای زیادی تعریف شده است. می‌توان این سیم کارتها را به عنوان کارت بانک و یا منبع ذخیره اطلاعات پزشکی قرار داد. وی اظهارداشت: البته اجرای این عملیات به تعامل میان بخشهای مختلف چون بانکها دارد."

با این نوع سیم کارتها فرد می‌تواند علاوه بر داشتن اطلاعات سیم کارت اپراتور اول خود، اقدام به ذخیره و استفاده از اطلاعات سیم کارت دیگر چون تالیا و ایرانسل کند.

کد خبر 17500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز