همشهری‌آنلاین: امروزه در همه کلان‌شهرها برای انتقال سیگنال و فرکانس از شبکه کابلی و فیبر نوری استفاده می‌شود که تلویزیون، رادیو، اینترنت و انتقال دیتا شامل می‌شود و اگر آنتن‌ها ساماندهی نشود تهران جنگل فلزی خواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه کمیته محیط زیست این شورا گفت: کارشناسان در استفاده از فیبر نوری اتفاق نظر دارند . شهرداری تهران امکاناتی در اختیار دارد که می‌تواند به توسعه این شبکه کمک کند و شورای شهر نیز می‌تواند در این زمینه کمک کند.

در ادامه جلسه  کمیته محیط زیست شورا با موضوع ساماندهی دکل، آنتن و ایستگاه‌های رادیویی در شهر تهران، مدیر کل صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات گفت: به جز دکل‌های تلفن همراه، دکل‌های رادیویی، ما دوست نداریم شهر تهران مانند جنگل فلزی به چشم بیاید. سعی فراوانی در زیباسازی دکل‌های تلفن‌های همراه در بوستان‌ها انجام داده‌ایم.

دکتر عظیم فرد در ادامه با اشاره به این که فرکانس‌ها از طریق دکل‌ها و آنتن‌ها منتقل شود خیلی مشکلات به وجود می‌آورد، گفت: اگر فکری برای آینده نشود، در سال‌های آینده مشکلات فروانی را پیش رو خواهیم داشت. اگر فکری برای انتقال سیگنال و فرکانس از طریق کابل‌ها شود نتیجه آن نصیب همه دستگاه‌ها و شهروندان خواهد بود. تلویزیون، رادیو، اینترنت، و هزاران فعالیت دیگر می‌توانند ازاین شبکه کابلی بهره بگیرند و الان در همه دنیا کلان‌شهرها به این شکل از شبکه فیبر نوری و کابل زیرزمینی بهره می‌گیرند.

در بخش دیگری از این جلسه، ابتکار با تاکید بر این که هدف مصوبه شورا به انضباط درآوردن همه فعالیت‌ها است، افزود: هدف ما - خدای نکرده - کم یا تعطیل کردن فعالیت‌های رادیویی و مخابراتی نیست، هدف ما به نظم در آوردن و به زیر ضابطه در آوردن فعالیت‌ها است. شهرداری تهران به عنوان دستگاهی که مسئول همه سازه های محدوده شهر تهران است، و چون برای هر سازه‌ای که احداث می‌شود بر اساس قانون باید از شهرداری مجوز گرفت، دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی نیز شامل این موضوع می‌شود و مصوبه  شورای شهر هم به این مساله تاکید کرده است.

کد خبر 175338
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز