یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بار دیگر درگیری نیرو‌های فتح و حماس در آستانه تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین منجر به کشته و مجروح شدن 8 نفر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در درگیری میان نیروهای مسلح هوادار جنبش‌‌های فتح و حماس در نوار غزه یکی از رهبران جنبش حماس کشته شد.

هنوز علت این درگیری که بامداد (یکشنبه 20 اسفند) آغاز شد معلوم نیست، اما هر گروه طرف مقابل را عامل این نزاع معرفی کرده است. در این منازعه 7 نفر نیز مجروح شدند.

حماس اعلام کرد: گروهی از افراد مسلح فتح به سوی نیروهای حماس در نزدیکی باشگاه ورزشی شهر بیت حانون تیراندازی کرده و محمد کفارنه فرمانده محلی حماس را کشتند.
فتح نیز اعلام کرد: تیراندازی زمانی آغاز شد که افراد مسلح عضو حماس با انتقاد از نارنجک‌های خودکششی، به مجتمع نیروهای امنیتی حمله کردند.

پس از آن افراد مسلح فتح و حماس در شهر غزه به تیراندازی به سوی یکدیگر مبادرت کردند.
در همین حال به گزرش ایسنا این درگیری‌ها در حالی رخ داد که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان امیدوار است دولت ائتلافی فلسطین که ظرف دو هفته‌ آینده تشکیل می ‌شود به تحریم بین‌المللی یک ساله‌ حماس پایان دهد و از سرگیری مذاکرات صلح با اسراییل را نیز به دنبال داشته باشد.

پایگاه اینترنتی المحیط نیز گزارش داد: اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین، در گفت‌وگو با تلویزیون فلسطین تاکید کرد: اسامی دولت جدید شنبه آینده برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان ارایه خواهد شد.

وی همچنین از اعلام تشکیل نهایی دولت متحد ملی در دو هفته‌آینده خبر داد.

کد خبر 17551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز