همشهری‌آنلاین: دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه معرفی کاندیدای واحد میان اصولگرایان را بعید می‌داند گفت : مطالبه جدی ما از شورای نگهبان و تمامی احزاب سیاسی این است که رجل سیاسی - مذهبی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند زیرا رجل سیاسی یک تعریف و معنی خاصی دارد که شامل هر کسی نمی‌شود.

محمدرضا باهنر در حاشیه برگزاری دهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین در مورد تشکیل حزب فراگیر توسط جامعه اسلامی مهندسین که در سال‌های اخیر مقدمات آن فراهم شده است، گفت: تشکیل حزب فراگیر نیازمند سه مولفه نیروی انسانی، بودجه مالی و حوزه نفوذ دارد. حزب فراگیر نیازمند نیروی انسانی است که پایبند به یکسری مواضع از قبل تعیین شده و برنامه ریزی شده باشد اما با چند طیف شدن اصولگرایان تشکیل یک حزب فراگیر را غیر قابل تصور می‌دانم.

مهمترین اظهارات باهنر را به نقل از مهر در زیر بخوانید:

  • فضای تند سیاسی کشور بخصوص فتنه 88 باعث تاخیر در تشکیل حزب فراگیر شد اما فکر می‌کنم فضا دوباره مهیا شده و تا انتخابات ریاست جمهوری شاهد شکل گیری چند حزب جامع و فراگیر در کشور خواهیم بود.
  • برای کنترل موج تورم اولین قدمی که باید برداشته شود معمولا نقدینگی است اما این به تنهایی کافی نیست و بازار بورس می‌تواند مهمترین عامل تحول در اقتصاد و کنترل تورم باشد.
  • اگر به بازار بورس انرژی جدیدی دمیده شود تا جایگاه پیش برنده خود را پیدا کند می‌تواند در کنترل تورم موثر باشد.
  • تعدد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری؛ علاقه مند هستیم به سمت اتحاد برویم اما این اتحاد را بعید می‌دانم.
  • درباره اظهارات غفوری فرد مبنی بر اینکه لاریجانی گزینه اصولگرایان است اطلاعی ندارم.
  • مجلس جای یکصدایی نیست بلکه چند صدایی است یعنی مجادله و جهد برای بهترین انتخاب و بهترین تصمیم اما این تضارب افکار نباید با تخریب، کینه توزی و بداخلاقی همراه باشد.
کد خبر 175543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز