گروه ادب و هنر: پس از موضع‌گیری حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران درباره دوپارگی نمایشگاه کتاب امسال، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز در این‌باره سخن گفت تا شهرداری نیز در کنار شورای شهر و در مقابل وزارت ارشاد قرار گیرد.

قالیباف در گفت‌وگو با مهر درباره تأثیر دوپارگی نمایشگاه بر ترافیک تهران گفت:‌ دوپارگی نمایشگاه باعث گسترش ترافیک به دو نقطه تهران می‌شود که این دو نقطه به علت نزدیکی، سبب افزایش شعاع ترافیکی نمایشگاه کتاب خواهدشد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه راه‌حل مشکل ترافیک نمایشگاه کتاب، دوپاره کردن آن نیست، افزود: گسترش حمل‌ونقل عمومی در این منطقه و ایجاد کریدورهای حمل‌ونقل که پیش از این توسط شهرداری همزمان با نمایشگاه کتاب ایجاد می‌شد، راه‌حل مشکل ترافیک نمایشگاه است.

قالیباف با تأیید سخنان بیادی که در روزنامه همشهری نیز درج شده بود، گفت: در سال‌های گذشته با همکاری شهرداری و شورای شهر تهران، نمایشگاه کتاب با کمترین مشکل برگزار شده است.

قالیباف درباره موضع شهرداری درباره نحوه برگزاری نمایشگاه نیز اظهار داشت: شهرداری تهران به‌عنوان متولی ترافیک پایتخت معتقد است، برگزاری نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی تهران به علت کمتر بودن بار ترافیکی آن مناسب‌تر است.

اما کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز وارد میدان مسأله نمایشگاه شد. پرویز سروری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس، گفت: در جلسه‌ای که با ناشران و مدیران ارشاد داشتیم، توافق شد که طی بازدیدی از محل مصلا و ارزیابی موقعیت شهری آن، درباره این کار تصمیم‌گیری شود.

سروری که به‌نظر می‌رسید چندان به اظهارنظرهای صریح درباره نحوه برگزاری نمایشگاه علاقه‌مند نیست، با بیان دیدگاه‌های مختلفی که در این‌باره مطرح است، نظر نهایی کمیسیون فرهنگی مجلس را به بازدید از مصلا منوط کرد و افزود: هم وزارت ارشاد نقاط مثبت و منفی را در این خصوص مطرح کرده و هم اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان در این‌باره موضع گرفته‌اند، اما کمیسیون فرهنگی نظر خود را درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در دو نقطه از تهران، بعد از بازدید نهایی از محل مصلا و انجام کارهای کارشناسی اعلام می‌کند.

کد خبر 17581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز