همشهری آنلاین: ارزیابی کیفی خودروهای تولید داخل در خردادماه نشان‌دهنده کاهش کیفیت اکثر خودروهای سواری است.

فارس نوشت: در جدول ارزیابی کیفی خودروها در خردادماه، نمره منفی 5 خودرو در مقایسه با اردیبهشت ماه افزایش یافته، نمره منفی 3خودرو بهبود یافته و نمره منفی یک محصول نیز ثابت بوده است.

نیسان تیانا تولید شرکت پارس خودرو در صدر جدول ارزیابی کیفی خودروها قرار دارد و نمره منفی این خودرو از 4.3 در اردیبهشت ماه به 3.8 در خرداد رسیده است. این محصول دارای نمره منفی رنگ است.

نیسان ماکسیما در رتبه دوم ارزیابی کیفی خودروها در خرداد ماه قرار دارد. هرچند نمره کیفی این خودرو از 15.8 در اردیبهشت به 16.7 در خرداد ماه رسیده است، اما با این وجود این خودرو از رده سوم در جدول اردیبهشت ماه به رده دوم در جدول خرداد ارتقاء یافته است.

این خودرو از نظر تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ دارای نمره منفی است.

سومین خودرو در جدول کیفی خودروهای تولید داخل، گرند ویتارا با نمره منفی 20 است که همچنان مانند دو ماه قبل از آن، ثبات نمره منفی خود را حفظ کرده است. این خودرو از نظر تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ دارای نمره منفی است.

ویتارا دارای نمره منفی تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ است.

رده چهارم جدول کیفی خودروها به پژو 206 صندوق‌دار با نمره منفی 21.8 اختصاص دارد که نشان‌دهنده بهبود 1.2 نمره‌ای این محصول نسبت به اردیبهشت ماه است. نمره منفی این خودرو به موتور و انتقال قدرت، ترمز، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مربوط می شود.

مگان با نمره منفی 21.8 نیز در رده پنجم جدول کیفی خودروها در خرداد قرار گرفته که نمره منفی این خودرو با رشد 0.7 عددی همراه بوده است. تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ مگان عامل اصلی کسب نمرات منفی برای این خودرو است.

تندر 90 پارس خودرو با نمره منفی 22.4 در رده ششم جدول ارزیابی کیفی خودروها قرار دارد که با افزایش 0.3 نمره‌ای نسبت به اردیبهشت ماه همراه است.

رده هفتم جدول کیفی خودروها به پژو 206 اختصاص دارد که نمره منفی این خودرو هم 22.6 یعنی به اندازه نمره منفی تندر90 ایران خودرو اعلام شده است.

نمره منفی پژو 206 در خرداد نسبت به اردیبهشت 1.5 واحد بهبود یافته و در مقابل نمره منفی تندر90 ایران خودرو در این مدت 0.2 نمره افزایش یافته است.

هیوندایی آوانته نیز در رده نهم جدول کیفی خودروها با نمره منفی 22.9 قرار دارد که رشد چشمگیری را نسبت به اردیبهشت ماه نشان می‌دهد. نمره منفی این خودرو در اردیبهشت ماه 60 بود.

آخرین خودروی دارای سطح کیفی A در جدول ارزیابی کیفی خودروها به ام.وی.ام 530 اختصاص دارد که نمره منفی این خودرو با 1.8 واحد افزایش به 61.8 رسیده است.

به گزارش فارس، سایپا 131 ، سایپا 132 و سایپا 131 پارس خودرو به ترتیب سه رده آخر خودروهای سواری را در جدول کیفی خودروهای سبک به خود اختصاص داده‌اند به طوری که نمره منفی این خودروها به ترتیب 105.8 ، 110.3 و 110.6 برآورد شده است.

در رده‌بندی وانت‌ها نیز نیسان پیکاپ دو کابین و کاپرا به ترتیب با نمره منفی 48.3 و 98.6 در رده‌های اول و دوم جدول ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند.

وانت مزدا دو کابین و وانت پیکان ایران خودرو نیز با نمرات منفی 160.4 و 185.5 دو ردیف آخر جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

* ارزیابی سال 90

در ارزیابی کیفی خودروها در سال 90 نیز که به تازگی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شده است نیز تیانا، نیومزدا 3 ، نیسان ماکسیما، گرند ویتارا و مزدا 2 به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را دارا هستند.

تیانا با نمره منفی 3.8 در رده اول، نیومزدا 3 با نمره منفی 15 در رده دوم و نیسان ماکسیما با نمره منفی 17.3 در رده سوم قرار دارند.

گرند ویتارا با نمره منفی 20 و مزدا 2 با نمره منفی 15 نیز در رده‌های چهارم و پنجم جدول کیفی خودروها در سال 90 قرار گرفته‌اند.

در این جدول پژو روآ سال، سایپا 132 کاشان و سایپا 131 پارس خودرو نیز در رده‌های آخر قرار گرفته‌اند.

کد خبر 175875
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز