سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: یک پسرشیشه‌ای که در جریان سرقت خودروی یک دختر جوان، وی را زیر گرفته و دست به قتل زده بود پس از گذشت دو‌ماه دستگیر شد.

چهارم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، مأموران کلانتری 105سنایی در جریان یک سرقت مرگبار در خیابان گاندی قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که سارق جوانی با تهدید دست به سرقت خودروی 206 نقره ای رنگ زده و هنگام فرار راننده آن را که دختر 26 ساله‌ای به نام تینا بوده زیر گرفته است. به‌دنبال افشای حقیقت بازپرس شهریاری کشیک جنایی نیز در جریان این جنایت قرار گرفت و دستورات ویژه‌ای را برای شناسایی قاتل فراری آغاز کرد.

اهدای عضو

بررسی ها در این پرونده آغاز و مشخص شد که قربانی 26 ساله، کارشناس ارشد مهندسی پزشکی بوده‌است. به گفته پدر وی تینا، دخترش کارت اهدای عضو داشت که به دنبال این حادثه اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

تحقیقات ویژه

به دستور شهریاری پرونده برای بررسی‌های بیشتردر اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و کارآگاهان در نخستین مرحله اقدام به تحقیق از شاهدان ماجرا پرداختند. به گفته شاهدان، جوانی حدودا 20ساله در ابتدای کوچه ایستاده بود که با تهدید دست به سرقت خودروی دختر جوان زده و هنگام فرار و زیرگرفتن دختر دانشجو به سرعت از کوچه خارج شد که تعداد زیادی از شهروندان به تعقیب وی پرداختند اما سارق بعد از اینکه وارد خیابان ولیعصر شد به‌خاطر شلوغی و فرار از دست مردم چندین بار با خودروهای عبوری برخورد کرده و سرانجام با وارد شدن به داخل خط ویژه اتوبوس متواری شد و شهروندان موفق به دستگیری وی نشدند.

با توجه به اظهارات شاهدان، کارآگاهان با کمک آنها اقدام به چهره نگاری متهم فراری کردند و همزمان با این اتفاق مشخصات خودروی مسروقه نیز در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت. درحالی‌که بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت مأموران اداره دهم پلیس آگاهی در جریان سرقت گوشی موبایل از سوی سرنشینان خودروی پژوی مسروقه قرار گرفتند.

شاکی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: هفت اردیبهشت‌ماه حوالی ونک بودم که سرنشینان یک خودروی 206نقره‌ای رنگ به سمت من آمدند و با این ادعا که شارژ موبایلشان تمام‌شده خواستند تا گوشی‌ام را در اختیارشان قرار دهم. من هم گوشی‌ام را در اختیار راننده که پسرجوانی بود قرار دادم که در همان لحظه راننده 206پا به فرار گذاشت و من موفق شدم شماره پلاک ماشین را یادداشت کنم.

شواهد حکایت از این داشت که وی همان سارق جنایتکاری است که باعث مرگ دختر دانشجو شده بود. با توجه به شیوه و شگرد متهم و همدستانش فرضیه سرقت از سوی مجرمان سابقه دار قوت یافت. به همین‌خاطر مأموران با در اختیار داشتن تصویر چهره نگاری متهم به بررسی بانک مجرمان سابقه دار پرداختند تااینکه ردی از یک مجرم 21ساله به نام شهرام به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد که وی یکی از مجرمان حرفه‌ای است که نخستین بار در 16سالگی به اتهام سرقت لوازم خودرو دستگیرشده و دوران محکومیتش را در کانون اصلاح و تربیت گذرانده بود. وی تاکنون بارها به اتهام جرایم مختلف دستگیر شده و به زندان رفته بود.

دستگیری سارق جنایتکار و همدستانش

با شناسایی هویت عامل جنایت، مأموران تحقیقات ویژه‌ای را برای شناسایی متهم آغاز کردند تا اینکه 12اردیبهشت‌ماه خودروی 206قربانی در منطقه یوسف آباد پیدا شد. مأموران در مرحله بعدی خانه متهم را شناسایی کرده و دریافتند که وی به بهانه مصرف شیشه از خانه خارج شده و به باغی در محدوده غرب پایتخت رفته است که بلافاصله مأموران باغ را تحت محاصره قرار دادند تا اینکه 12تیرماه سال‌جاری وی را دستگیر کردند.

وی در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست و با وجود اینکه شاهدان وی را به‌عنوان سارق جنایتکار شناسایی کرده بودند وی شخصی به نام علی را به‌عنوان قاتل معرفی کرد که وی نیز ساعتی بعد دستگیر شد. این جوان اعتراف کرد که روزحادثه شهرام خودروی 206را سرقت کرده و همراه وی و دختر موردعلاقه‌اش به گردش رفته‌اند.

با افشای حقیقت شهرام بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت تا اینکه قفل سکوت را شکست و به افشای جزئیات حادثه پرداخت. وی گفت: روز حادثه شیشه مصرف کرده بودم و کنترلی بر رفتارهایم نداشتم. همان روز مینا دخترموردعلاقه‌ام با من تماس گرفت و خواست تا یکدیگر را ملاقات کنیم و برای گردش و تفریح به حاشیه تهران برویم.

پس از تماس مینا به مادرم زنگ زدم و از او خواستم ماشینش را در‌اختیارم قرار دهد تا به دیدن مینا بروم اما او بهانه آورد که کار دارد. تا اینکه دختر جوانی را هنگام پارک خودرو دیدم و در آن زمان وسوسه سرقت به جانم افتاد تا با خودروی مسروقه به دیدن مینا بروم اما اصلا قصد کشتن کسی را نداشتم. چون شیشه زیاد مصرف کرده بودم متوجه نشدم که صاحب ماشین را زیر گرفته‌ام.

وی در ادامه یکی از دوستانش به نام مهدی را به‌عنوان همدستش در سرقت موبایل معرفی کرد که وی نیز عصر 12تیرماه دستگیر شد. دو همدست وی که از ماجرای سرقت خودرو نیز اطلاع داشته‌اند از مجرمان سابقه دار بوده که بارها به زندان رفته‌اند.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم اصلی پرونده درخصوص ارتکاب جنایت ، بازپرس شهریاری دستور بازداشت وی و دو همدستش را صادر کرده است. آنها جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند و بازجویی از متهمان این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 176154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز